کد خبر: ۵۹۵۳
زمان انتشار: ۱۷:۱۶     ۲۶ مهر ۱۳۸۹
عضو هيئت امناي مسجد اعظم قم گفت: به مناسبت سفر مقام معظم رهبري و براي رفتن به پيشواز اين سفر، جشن «استهلال» امشب در مسجداعظم قم برگزار مي‌شود.
عليرضا الحسيني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ميلاد امام رضا (ع) و همزماني اين ميلاد با سفر مقام معظم رهبري به قم اظهار داشت: هر سال به مناسبت ميلاد امام رضا (ع) جشني در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد اعظم برگزار مي‌شد اما امسال روز ميلاد امام رضا (ع) براي مردم قم تفاوت بسياري دارد.
وي ادامه داد: برنامه‌هاي شبستان حرم حضرت معصومه (س) در شب ميلاد امام رضا (ع) به دليل سفر مقام معظم رهبري برگزار نمي‌شود به همين دليل مسجد اعظم تصميم ‌گرفت تا جشني به نام «استهلال» برگزار ‌كند.
عضو هيئت امناي مسجد اعظم قم گفت:‌ جشن «استهلال» دو مفهوم دارد، يكي آنكه تولد امام رضا (ع) است كه روز رويت هلال ماه براي جهان بشر است و ديگري ورود مقام معظم رهبري به استان قم است كه روز رويت هلال ماه براي مردم قم است.
وي هدف از برگزاري جشن «استهلال» را رفتن به پيشواز ورود رهبر معظم انقلاب به قم دانست و عنوان داشت: دوشنبه شب اين جشن به مناسبت پيشواز مقام معظم رهبري در مسجد اعظم قم برگزار مي‌شود.
الحسيني با اشاره به بركات حضور مقام معظم رهبري در استان قم اظهار داشت: بركات ايشان را از دو بعد معنوي و آسماني و بعد مادي مي‌توان ديد.
وي تصريح كرد: بعد معنوي و آسماني سفر ايشان به شهر قم آن است كه مقام معظم رهبري ولي امر مسلمين و جانشين امام زمان (عج) هستند، به همين سبب ورود چنين شخصيتي به استان قم عنايت حق ‌تعالي است كه مدد غيبي حق ‌تعالي را به همراه دارد.
عضو هيئت امناي مسجد اعظم قم خاطرنشان كرد: حضور مقام معظم رهبري در قم موجب مي‌شود تا ايشان از نزديك مسائل، ‌مشكلات و محدوديت‌هاي شهر قم را ببينند و راهكارهاي حل مشكلات را تبيين كنند.
وي با اشاره به حضور هيئت دولت در قم همزمان با حضور مقام معظم رهبري گفت: جلسه هيئت دولت در قم همزمان با حضور مقام معظم رهبري برگزار مي‌شود تا با عنايت و لطف ايشان مسائل و مشكلات استان قم بررسي و حل شود.
الحسيني با تاكيد بر اينكه سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم بركات بسياري به همراه دارد، بيان داشت: نكته قابل توجه آن است كه رهبر فرمان اجراي برنامه‌ها را صادر مي‌كنند و مسئوليت اجراي اين امور با مديران و مسئولان استان قم است كه با دقت، سرعت و صحت امر ايشان را پيگيري كنند.

*‌رابطه مقام معظم رهبري با شهر قم رابطه پدر و فرزندي است
وي در بخش‌ ديگري از سخنانش در مورد استقبال مردم قم از مقام معظم رهبري اظهار داشت: مردم استان قم را نبايد با ساير شهرها مقايسه كرد چرا‌كه رهبر معظم انقلاب خود را قمي مي‌دانند و رابطه بين ايشان و قم رابطه پدر و فرزندي است.
عضو هيئت امناي مسجد اعظم قم خاطرنشان كرد: زماني كه پدر به خانه مي‌آيد اعضاي خانه شادي و شور وصف نشدني دارند و اينكه پس از سال‌ها رهبر معظم انقلاب به قم مي‌آيند، سبب شده تا شادي زايدالوصفي در ميان همه مردم قم به وجود آيد.
وي تصريح كرد: تمام خيابان‌ها، كوچه‌ها، مغازه‌هاي شهر قم شور و شعف خاصي به خود گرفته است و مردم قم با تمام وجود از مقام معظم رهبري استقبال مي‌كنند.
الحسيني اظهار داشت: در سفر گذشته مقام معظم رهبري به استان قم جوانان امروز ما كودك بودند و حضور ايشان را درك نمي‌كردند اما امروز كودكان آن زمان حضور ايشان را به خوبي درك مي‌كنند به همين سبب مي‌توان شور و شعف بسياري در ميان نسل جوان مشاهده كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها