کد خبر: ۵۹۰۵۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
دکتر کامران باقری لنکرانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی امروز در پنجمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی قم به ایراد سخنرانی پرداخت. شخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام حسین(ع) در عین حال در مسیر خود، تدبیر و واقع‌نگری را فراموش نکرد، ابراز داشت: یاران امام حسین(ع) در برابر لشکر یزید بسیار اندک بودند اما در عین حال وی برای جنگ از آرایش و تدبیر نظامی غافل نشد.

به گزارش پایگاه 598، دکتر کامران باقری لنکرانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی امروز در پنجمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به تقابل دو نگرش آرمانی و واقع‌گرایی در جامعه اظهار داشت: این دو نگرش لزوما مقابل هم نیستند و راه درست حرکت در مسیر آرمان‌ها با استفاده از ابزار واقع‌نگری است.



وی ادامه داد: این تقابل چیزی نیست که به تازگی اتفاق افتاده باشد بلکه همواره در طول تاریخ این دو نوع نگاه مقابل هم قرار داشته‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم افزود: در جریان عاشورا نیز عده‌ای امام حسین(ع) را از رفتن به سوی کوفه منع می‌کردند اما این امام بزرگوار آرمان‌ها را فدای محاسبات مادی نکرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در عین حال در مسیر خود، تدبیر و واقع‌نگری را فراموش نکرد، ابراز داشت: یاران امام حسین(ع) در برابر لشکر یزید بسیار اندک بودند اما در عین حال وی برای جنگ از آرایش و تدبیر نظامی غافل نشد.

باقری لنکرانی گفت: می‌توان گفت حتی آرمانی‌ترین صحنه‌ تاریخ بشر که همان صحنه عاشوراست، از واقع‌نگری و تدبیر خالی نبود.

وی با اشاره به اینکه معنای واقع‌نگری این نیست که آرمان‌های خود را فراموش کنیم، عنوان داشت: به بهانه آرمان‌گرایی نباید امور را به صورت سطحی نگریست.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز کرد: آنچه از مبانی دینی به ما رسیده این است که آرمان‌گرایی مسیر حرکت در زندگی را برای یک مسلمان مشخص می‌کند و واقع‌نگری ابزار رسیدن به این آرمان‌هاست.

وی با بیان اینکه تدبیر و واقع‌نگری بخشی از تکلیف‌گرایی است، گفت: یکی از آسیب‌های جامعه امروز ما این است که ما تدبیر را در راه ادای تکلیف فراموش می‌کنیم و بنابراین صدمات زیادی به دلیل کج‌اندیشی در این رابطه در طول سال‌ها به اسلام وارد شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها