کد خبر: ۵۸۵۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم ، نیروهای سیاسی مخالف حکومت بحرین از تصمیم حکومت این کشور برای انحلال جمعیت عمل اسلامی انتقاد و اعلام کردند چنین اقداماتی را محکوم می کنند و آن را نقض آشکار قانون اساسی و قانون می دانند و آزادی فوری رهبران این جمعیت را خواستار شدند .
صدای گلوله قطع نمی شود و دود نارنجکهای گازی نیز این مکان را پوشانده است .
راجح در حالیکه تصاویری از تظاهرات در ستره پخش می شد افزود : اینجا خیابانهای ستره است و مردم تظاهرکننده خواستار سرنگونی حکومت و تشکیل حکومت مردمی هستند که به خواست و اراده ملت احترام گذارد اما نیروهای حکومت به تظاهرکنندگان و یورش بردند و آنها را به شدت سرکوب کردند.
همچنین نیروهای امنیتی به دهها نفر از دانش آموزان مدارس که به هنگام بازگشت به خانه هایشان علیه حکومت شعار می دادند حمله کردند .
منطقه عکر نیز از مناطقی است که صحنه تظاهرات و درگیریهاست و نیروهای حکومت به دهها خانه یورش بردند .
فعالان گفتند نیروهای حکومت و مزدوران وابسته به آن به عملیات گسترده در عکر اقدام کردند و درهای خانه ها را از جا کندند و شیشه های خودروها ورا شکستند و به دیگر دارایی های مردم آسیب زدند .
حکومت بحرین که مورد حمایت سیاسی و مالی عربستان سعودی است بار دیگر اعلام کرد برای انحلال جمعیت عمل اسلامی که رهبرانش زندانی شده اند تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد .
نیروهای سیاسی مخالف نیز این تصمیم را غیر قابل قبول دانستند و چنین کاری را تخلف و نقض آشکار قانون اساسی و قوانین و همه عرفها و پیمانهای بین المللی می دانند که آزادی فعالیت سیاسی را قانونی دانسته است.
آنها همچنین به حکومت درباره سوء استفاده از قانون جمعیتهای سیاسی و تفسیر استبدادی آن هشدار دادند و آزادی فوری رهبران و دیگر مسئولان این جمعیت و در رأس آنها شیخ محمد علی محفوظ دبیر کل و سایر بازداشت شدگان را خواستار شدند .
خلیل مرزوق از رهبران جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین گفت :ادامه انقلاب به وحدت و پرهیز از تفرقه نیاز دارد. ادامه انقلاب به آگاهی و پرهیز از سردرگمی نیاز دارد . ادامه انقلاب به برنامه ریزی نیاز دارد.
راجح گفت در همین راستا ، ائتلاف چهاردهم فوریه به برگزاری فعالیتهای اعتراضی جدید با اسم هفته پایبندی به حق تعیین سرنوشت دعوت کرده است .
ان ائتلاف اعلام کرد تبلیغات رسانه ای و میدانی خود را به منظور تدارک برای فعالیت بزرگ در جمعه آینده در شهر البدیع آغاز کرده است.
ائتلاف افزود اکنون در حال تدارکات فنی و لجستیکی است تا فعالیتها را در همه مناطق البدیع پوشش دهد .
این ائتلاف تصریح کرد انقلاب بحرین تا تحقق اهدافش ادامه خواهد د اشت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها