کد خبر: ۵۸۴۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
مهر: امام خمینی(ره)حکومت اسلامی ایران را بر مبنای ازادی و استقلال بنا نهادند و آزادی هایی که موجب رشد و تعالی انسان بشود جایز دانسته و آزادی‏هایی که تباه کننده انسان و جامعه و بر ضد اسلام باشد ممنوع اعلام کردند.

امام خمینی نظام جمهوری اسلامی را بر مبنای استقلال وآزادی کشور بنا نهادند و طرز حکومتی که پیشنهاد دادند حکومت جمهوری اسلامی است که اساسش بر آزادی و استقلال کشور و عدل و تعدیل تمام دستگاه‎های دولتی است. به گفته امام این نظام وقتی در عمل خودش را نشان دهد دنیا خواهد دید که آن چیست؟

امام معتقدند که سرنوشت مردم باید به دست خودشان گرفته شود و می‎گویند عقل این است، حقوق بشر این است که سرنوشت هر آدمی به دست خودش باشد. هر ملتی سرنوشتش به دست خودش باشد، این صحیح؛ ملت ایران حالا سرنوشتش باید به دست خودش باشد. الان اگر بخواهد یک کسی را تعیین کند برای وکالت، تعیین کند برای ریاست جمهور، حق دارد که خودش قرار بدهد.

ایشان به فداکاری برای کسب آزادی قائل هستند و در روز ورودشان به ایران در بهشت زهرا گفتند: خونهای جوانهای ما برای این جهات ریخته شده ، برای این‎که ما آزادی می‎خواهیم. ما پنجاه سال است که در اختناق به سر بردیم. نه مطبوعات داشتیم، نه رادیو صحیح داشتیم، نه اهل منبر می‌‎توانستند حرف بزنند، نه امام جماعت می‎توانست آزاد کار خودش را ادامه بدهد، نه هیچ یک از اقشار ملت کارشان را می‎توانستند ادامه بدهند . در زمان ایشان هم همین اختناق به طریق بالاتر باقی است و الان هم باز نیمه حشاشه او که باقی است، نیمه حشاشه این اختناق هم باقی است.

امام آزادی در زمان شاه را محدود قلمداد می‎کردند ودر زمان سابق آزادیخواهان در حبس و زندان اسیر بودند. می‎گویند: اگر در زمان سابق بود، شما امکان نداشت که بیایید و اینجا بنشینید و با من صحبت کنید. آقا(آیت الله احمد جنتی) امکان نداشت که بیایند در اصفهان با شما تماس بگیرند، امکان نداشت که شما بتوانید یک کلمه حرف بزنید، یک احقاق حقی بکنید. فورا شما را می‎گرفتند و می‎بردند به زندان‏ها، و با آن حبس‏ها و با آن بساط، خوب، این حبس‎ها شکسته شد. چی می‎خواهد بشود؟ آیا این حبس‌ها همه خراب شد و از بین رفت، و حالا جز آن اشخاصی که خائن هستند و به شما خیانت کردند کسی دیگری تو حبس نیست. این "چه شد" یعنی چه؟ خوب، همین شده است که حالا ما آزادانه نشسته‏ایم با هم صحبت می‎کنیم. شما آزادانه در هرجا دلتان می‎خواهد صحبت می‎کنید و حرف‎هایتان را می‎زنید، روزنامه‎ها آزادانه دارند می‎نویسند، و درِحبسها به کلی بسته شد.

امام آزادی را محصول و پی‎آمد انقلاب اسلامی می‎دانند و می‎گویند: شما را آزاد کردیم. آزادید حالا تا خودتان کارکنید. شما در قید بودید، در حبس بودید و هر روز یک مأموری بالای سرتان می‎آمد و تحکم بر شما می‌کرد و یک کلمه اگر می‌گفتید به حبس می‎رفتید، این الان از سر شما برداشته شده است و شما راحت شدید.

امام آزادی‎ای راکه در جهت رشد انسان باشد جایز می‎دانند و می‎گویند: این ازادی که الان برای ملت ما هست، برای زن، برای مرد، برای نویسنده‎ها، این آزادی آزادی است در کلیه اموری که این امور به نفع خود شما است. شما آزادید بیایید بیرون مطالبتان را بگویید، انتقاد از دولت بکنید، انتقاد از هزکس که پایش را کج گذاشت. هیچ کس نیست که به شما بگوید چرا، بروید در جهاد سازندگی، با ملت خودتان بروید و همراهی کنید آزادید، می‎روید می‎کنید. تمام چیزهایی که در رشد انسان، در رشد خواهرها و برادرها، و این کودک‎های عزیز، دخالت دارد، اینها همه ازاد هستند. آنی که اسلام جلویش را گرفته و ازاد نیست، قماربازی است که تباه می‎کند ملت را، شراب‎خواری است که تباه می‎کند ملت را، انواع فحشایی که در زمان این مرد جنایتکار بود و فراهم کرده بودند اسبابش را. اینهاست که در اسلام ممنوع است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها