کد خبر: ۵۸۲۸
زمان انتشار: ۱۸:۱۳     ۲۳ مهر ۱۳۸۹

ايراني‌ها در 50 سال گذشته ركورد جديدي از خود به‌جا گذاشتند و مصرف آب را 10 برابر كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مديركل دفتر بهبود بهره وري و اقتصاد آب و آبفاي وزارت نيرو از رشد 10 برابري مصرف آب در كشور خبر داد.

علي اكبر قبادي با بيان اين اينكه آب يك مساله جدي در كشور به شمار مي رود، گفت: در 50 سال اخير جمعيت كشور دو برابر شده، در حالي كه مصرف آب بيش از 10 برابر رشد داشته است.

وي با بيان اينكه اين ميزان افزايش مصرف به دليل افزايش سطح رفاه و نيز خدمات رساني به مردم است، اظهار داشت: آبرساني به روستاها تا پيش از پيروزي انقلاب حدود 10 درصد بوده، اما امروز به 75 درصد رسيده است.

به گفته او در زمان حاضر ميزان آب در دسترس در شهرهاي كشور نزديک به 100 درصد است.

وي با متفاوت دانستن تعريف استاندارد آب در دسترس در كشور و در جهان گفت: استاندارد جهاني، توزيع آب در 500 متري محل سكونت است، اما در ايران توزيع در منازل مردم دسترسي به آب تعريف مي شود.

مديركل دفتر بهبود بهره وري و اقتصاد آب و آبفاي وزارت نيرو، دو شبكه‌اي شدن شبكه آب در تهران را پرهزينه دانست و افزود: تلاش مي شود آب شرب از آب بهداشتي تفكيك شود، اما دو شبكه اي كردن هزينه بسيار بالايي به همراه دارد.

وي ادامه داد: تفكيك آب در شهرك ها و مناطق تازه ساخت تهران در حال اجراست و در مناطق با بافت قديمي از روش هاي جايگزين همچون آب بسته‌بندي استفاده مي شود.

قبادي با اشاره به اينكه دو شبكه اي شدن در قم اجرايي شده است، بيان داشت: يك شبكه از سد 15 خرداد بخشي از آب را منتقل مي كند و شبكه ديگر شامل منابع آب شيرين و الكترونيكي مي شود كه در سطح شهر ساخته شده است.

وي اضافه كرد: در صورت تامين اعتبار مي توان اين انتقال آب را در شهر قم به در منازل نيز رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها