کد خبر: ۵۷۸۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
استاندار تهران درباره افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت: ‌استانداری با هرگونه افزایش نرخ حمل و نقل عمومی مخالف است.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با  فارس درباره مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درباره افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: استانداری با هرگونه افزایش حمل و نقل عمومی مخالف است. وی ادامه داد: تمام افزایش‌های ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها تا پایان سال گذشته اعمال شده و هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است که نیازی به افزایش دوباره نرخ‌ کرایه‌های حمل و نقل عمومی باشد.

تمدن در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه در مرحله دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها نرخ‌ها افزایش می‌یابد بیان داشت: در اجرای مرحله دوم نسبت به افزایش کرایه‌ها باید تصمیم گرفت ولی در حال حاضر نیازی به افزایش قیمت‌ها نیست.

استاندار تهران گفت: نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی را در سال گذشته در سه مرحله افزایش دادیم و تمام افزایش‌های ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها اعمال شده است.

وی گفت: باید از یک منطق درستی از قیمت‌گذاری تبعیت کنیم نمی‌شود به صورت سنتی و دلخواهی قیمت حمل و نقل عمومی را افزایش داد. از تمام اهرم‌های قانونی برای این موضوع استفاده می‌کنیم.

استاندار تهران در واکنش به اظهارات اخیر شهردار تهران مبنی بر اینکه واگن‌های مترو را ترخیص کردیم. سهم دولت را پرداخت کرده‌ایم منتظریم دولت پول بدهد اما طبق معمول پول نمی‌دهد یادآور شد:‌ دولت به مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کرده است. بهتر است حقیقت را به مردم بگویند با این شیوه‌ها مردم نشان دادند تابع این حرف‌ها نیستند.

وی تأکید کرد:دولت کمک کرده است و مترو متعلق به شهرداری نیست و متعلق به مردم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها