کد خبر: ۵۷۸۱۳
زمان انتشار: ۲۲:۰۳     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
رئیس جمهوری سوریه در دیدار با کوفی عنان با تاکید بر اینکه موفقیت طرح 6 گانه وی به توقف قاچاق سلاح برای گروههای تروریستی بستگی دارد گفت: گروههای مسلح، اقدامات تروریستی خود را طی روزهای اخیر به شکل قابل ملاحظه ای در برخی مناطق سوریه افزایش داده‌اند.
مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سخنانی خطاب به عنان تاکید کرد موفقیت طرح شش گانه وی به توقف قاچاق سلاح برای گروههای تروریستی بستگی دارد.

اسد امروز کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه را به حضور پذیرفت، در این دیدار اوضاع کنونی سوریه و راههای برطرف شدن موانعی که همچنان در برابر اجرای آن قرار دارد به ویژه افزایش اقدامات تروریستی در برخی مناطق سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهوری سوریه در این دیدار تاکید کرد گروههای مسلح، اقدامات تروریستی خود را طی روزهای اخیر به شکل قابل ملاحظه ای در برخی مناطق سوریه افزایش داده اند و اقدامات قتل و آدم ربایی و نیز غارت و حمله به تاسیسات دولتی و غیر دولتی را تشدید کرده اند.

اسد بر ضرورت پایبندی کشورهایی که به حمایت مالی و تسلیحاتی و پناه دادن گروههای تروریستی می پردازند، به اجرای طرح عنان و توقف این حمایتها و لزوم وجود اراده سیاسی نزد این کشورها برای مشارکت در توقف تروریسم تاکید کرد.

رئیس جمهوری سوریه خطاب به عنان گفت موفقیت طرح وی بستگی به توقف اقدامات تروریستی و توقف قاچاق سلاح برای این گروهها از سوی حامیانشان بستگی دارد.

عنان نیز از وجود روح مثبت برای هماهنگی موجود میان دولت سوریه و تیم ناظران بین المللی تقدیر کرد.

از سوی دیگر کشورهای غربی در همسویی و هماهنگی کامل با یکدیگر و در چارچوب تشدید فشارها بر نظام سوریه، از اقدام خود در اخراج دیپلماتهای سوریه ازخاک خود خبر دادند، العربیه نیز درتلاش برای تطهیر رژیم صهیونیستی از جنایات مستمر علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی، به گفتگو با مقامات صهیونیست درباره جنایت الحوله پرداخت و مقامات صهیونیست در اظهاراتی فریبکارانه ادعا کردند از این جنایت متاثر شده اند و نظام اسد را به دست داشتن در این حادثه هولناک متهم کردند، درحالی که شواهد و قراین از دست داشتن گروههای مسلح مورد حمایت غربی ها و رژیمهای عربی همسو و صهیونیستها حکایت می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها