کد خبر: ۵۷۷۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار و مسئولان استان خراسان رضوی افزود :  افکاری در خصوص این مسائل وجود دارد که مانع اقدامات مؤثر در این عرصه می‌شود ، هرچند در این اواخر کم شده است .
آیت الله مکارم شیرازی گفت : البته برخی تا این حرف را می‌شنوند فکر می‌کنند باید بگیر و ببند راه انداخت ؛ این مسئله راه حل  و نیاز به تدبر و مشورت دارد ، در این عرصه باید برخوردی عاقلانه داشت و نهاد‌های مختلف با همکاری هم ، ‌وارد این عرصه شوند و مشکلات فرهنگی را برطرف کنند .
آیت الله مکارم شیرازی افزود :‌ متأسفانه دست‌هایی در کار است که مسئله فرهنگی را سیاسی کنند ، آنها می‌خواهند ابتذال فرهنگی را در شهرهای مذهبی تشدید کنند تا نظام زیر سؤال برود .
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت مسئله حجاب گفت : به گونه ای شده است که در خارج کشور هم اگر بخواهند با اسلام مبارزه کنند، به حجاب حمله می‌کنند و اگر مسلمانان بخواهند بر ارزش‌های اسلامی تأکید کنند ، حجاب را حفظ می‌کنند .
وی با بیان این که مسئولان استان خراسان رضوی  باید شرایط را برای پذیرایی از زائران خارجی فراهم کنند ، گفت:‌ باید شرایط را به گونه‌ای فراهم نمود که حضور زائران خارجی در بارگاه حضرت امام رضا(ع) تنها زیارت و سیاحت نباشد ، بلکه باید با ارائه کتاب‌های مورد نیاز به آنها ، آنان را با دستان پر بدرقه کرد .
آیت‌الله مکارم افزود : همچنین در پذیرایی از آنها نیز باید به گونه‌ای رفتار نمود که آنها با خاطره خوشی از کشور ما بروند ، ‌در این شرایط، آنها مبلغ ما در کشورهای خود خواهند بود . ظرفیتی که در این عرصه در مشهد وجود دارد ‌نسبت به قم بیشتر است ، از این  رو باید حداکثر بهره را برد .
آیت الله مکارم شیرازی همچنین به ضرورت توجه به زائران ایرانی در این شهر مقدس اشاره کرد و گفت : باید زائران ایرانی نیز درمشهد به امکانات دسترسی داشت باشند و در این شرایط گرانی که وجود دارد، گرفتار گرانی مضاعف نشوند.
وی همچنین به توهین‌های روا شده نسبت به اسلام و تشیع اشاره و اظهار داشت : تمام این اقدامات نشان می‌دهد که شیعه و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در حال پیشرفت است و تمامی دشمنی‌ها، نتایج معکوسی برای دشمنان ما دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها