کد خبر: ۵۷۱۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
رژیم اشغالگر قدس از طریق یک میانجی غربی به دولت آنکارا پیغام فرستاده است که پرداخت غرامت به خانواده قربانیان کشتی ماوی مرمره را می پذیرد اما از ترکها عذرخواهی نخواهد کرد.
همراهان نیوز، روزنامه هآارتض در شماره روز جمعه خود با اعلام این خبر نوشت: اسراییل یک ماه پیش از طریق یک کشور اروپایی به طرف ترکیه ای پیشنهاد اصلاح روابط فی مابین را ارائه کرده و به عنوان حسن نیت پذیرفته است که به خانواده نه تبعه ترک که در جریان حمله کماندوهای اسراییلی به کشتی ماوی مرمره در قالب ناوگان آزادی غزه در31  می 2010 کشته شدند 7 میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

هاارتض این خبر خود را به گفته های "رمضان ارتوک" وکیل مدافع قربانبان حمله به کشتی ماوی مرمره مستند کرد و به نقل از وی نوشت: این پیشنهاد از طریق سفیر یک دولت ثالث به من رسید و شامل تضمین اسراییل برای پرداخت مبلغ 7 میلیون دلار به صندوق یکی از اقلیت های یهودی در ترکیه و توزیع آن توسط این صندوق میان خانواده های قربانیان بود.

ارتوک همچنین گفت: اسراییل حتی با اعلام ابراز تاسف نسبت به این واقعه موافقت کرده است اما این پیشنهاد از سوی وزارت خارجه ترکیه رد شده و آنها معتقد بودند که این پیشنهاد می بایست بطور مستقیم به خود دولت ترکیه ارائه می شد نه از طریق یک واسطه.

هاارتض به نقل از منابع ترکیه ای نوشت: اسراییل بارها تلاش کرده است تا به بهبود روابط دیپلماتیک میان طرفین از طریق یک میانجی اقدام نماید اما آنکارا اعلام کرده  تا زمانی که اسراییل رسما از ترکیه عذرخواهی نکند هیج وساطتی را نمی پذیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها