کد خبر: ۵۶۷۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۰۴ خرداد ۱۳۹۱

واحدمرکزی خبر:

یک مقام بلندپایه اسبق آمریکاگفت اوباما باید پس از پیروزی در انتخابات بلافاصله بدون مراجعه به کنگره زندان گوانتانامو را تعطیل می کرد. کالین پاول، وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت واشنگتن هنوز درگیر مسائل محاکمه زندانیان گوانتانامو است در حالیکه می شد زندانیان را در دادگاههای مدنی محاکمه کرد و فقط کسانی را که امکان محاکمه آنها در دادگاه مدنی وجود نداشت ازکنگره درباره آنها سوال می شد تا در دراز مدت راهکارهایی را پیشنهاد کند.
 
وی این تصمیم اوباما را ناامید کننده خواند اما کنگره را بیشتر در این باره مقصر دانست. پاول افزود « ای کاش اوباما می توانست میزان بیکاری را کاهش دهد و وضعیت کشور از نظر رشد اقتصادی از این بیشتر می بود.
 
البته تنها رئیس جمهور در این خصوص مقصر نیست و کنگره نیز مقصر است که تمام لایحه های مربوط به مخارج هزینه ها را به تصویب می رساند. بیکاری آمریکا به تجار و بازرگانان نیز ارتباط دارد چون این گروه هستند که می توانند در جامعه اشتغال ایجاد کنند.
 
دولت سیاستهایی را در زمینه اشتغال تدوین می کند اما در بخشهای تجاری التزامی وجود ندارد و فکر نمی کنم بین نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و تجار ارتباط درستی وجود داشته باشد. بنابراین، رئیس جمهور باید بیشتر در این زمینه کار می کرد و در واقع، این یکی از مسائلی است که هنگام انتخابات، مردم بر اساس آن رای خود را به صندوق خواهند انداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها