کد خبر: ۵۶۲۰۹
زمان انتشار: ۲۰:۳۳     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱
مشاور سابق شاه می گوید: موقعی که مورد خرید مراکز اتمی پیش آمد، ما خود را تحت فشار دائمی اشرف احساس کردیم که می خواست پیشنهاد یک گروه آلمانی را بپذیریم، درحالی که ملبغ این پیشنهاد یک میلیارد فرانک بیشتر از سایر موسسات خارجی بود.

فارس، به نقل از محدوده مشاور سابق شاه می گوید: موقعی که مورد خرید مراکز اتمی پیش آمد، ما خود را تحت فشار دائمی اشرف احساس کردیم که می خواست پیشنهاد یک گروه آلمانی را بپذیریم، درحالی که ملبغ این پیشنهاد یک میلیارد فرانک بیشتر از سایر موسسات خارجی بود.

موضوع تامین برق به واسطه انرژی هسته ای به سال های پیش از انقلاب باز می گردد که به علت در نظر گرفتن منافع شخصی بر منافع ملی توسط اعضای فاسد خاندان پهلوی این پروژهها و همچنین تاسیس و راه اندازی نیروگاه اتمی ازجمله نیروگاه بوشهر منجر به شکست شد.

موسسه کیهان در کتاب"اشرف پهلوی در حسرت آرزوهای برباد رفته" در این رابطه می نویسد: خرید برای تاسیسات اتمی و نیرو گاهای تولید برق از جمله مواردی بود که اشرف در آن دخالت می کرد و پورسانتاهای کلانی را دریافت  میکرد

نویسنده کتاب با استناد به خاطرات احسان نراقی مشاور ارشد شاه مخلوع به نقل از کتاب"از کاخ شاه تا زندان اوین" آورده اسـت: «موقعی که مورد خرید مراکز اتمی پیش آمد، ما خود را تحت فشار دائمی والاحضرت اشرف احساس کردیم که می خواست پیشنهاد یک گروه آلمانی را بپذیریم، درحالی که ملبغ این پیشنهاد یک میلیارد فرانک بیشتر از سایر موسسات خارج یبود.

چند روز پیش از آن آموزگار که نخست وزیر بود اکبر اعتماد (رئیس وقت سازمان انرژی اتمی ایران) را به دفتر خود احضار کرد و به او متذکر شده بود که نظر والا حضرت حتمآ باید تامین گردد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها