کد خبر: ۵۶۱۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱

به گزارش تریبون مستضعفین به دنبال تعطیلی موقت دفتر خبرگزاری رویترز در تهران، یکی از مدیران ارشد این خبرگزاری تا دو هفته آینده برای انجام برخی گفت و گوها وارد ایران می‌شود.

اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهاردهم فروردین ماه جاری، فعالیت دفتر نمایندگی خبرگزاری رویترز در تهران را متوقف کرد. این خبرگزاری که سابقه گزارش‌های خلاف واقع و سیاه‌نمایی از وضعیت کشور را دارد در اواخر سال گذشته درباره فعالیت‌های ورزشی شماری از بانوان ورزشکار ایرانی در رشته «نینجتسو» گزارشی با تیتر «هزاران زن نینجا به عنوان قاتلان ایرانی آموزش می‌بینند» را  منتشر کرد و طی آن بانوان ورزشکار را «تروریست» معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد جواد آقاجری» روز دوشنبه  با بیان اینکه تاکنون مذاکرات اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد با مسوولان خبرگزاری رویترز به صورت تلفنی، مکاتبه‌ای و اداری بوده است افزود: تصمیم نهایی درباره فعالیت مجدد دفتر رویترز در تهران به حکم دادگاه رییس دفتر این خبرگزاری در تهران بستگی دارد.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون رییس دفتر رویترز در تهران دو جلسه در دادگاه حاضر و به سووالات پاسخ گفته است ادامه داد: بانوان ورزشکار ایرانی که خبرگزاری رویترز در گزارش مجعول بخش تصویری خود از آن‌ها به عنوان «تروریست» یاد کرده بود، از این خبرگزاری به مراجع قضایی کشور شکایت کرده‌اند.

آقاجری با بیان اینکه «پریسا حافظی» به نمایندگی از خبرگزاری رویترز در دادگاه حاضر می‌شود، گفت: در حال حاضر کارت‌های کارکنان دفتر خبرگزاری رویترز به صورت موقت توقیف شده و آنان اجازه فعالیت ندارند.

مدیر کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: البته مسوولان خبرگزاری رویترز پیش از این در مکاتبات و مذاکرات تلفنی به اشتباه خود پی برده و اعتراف کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها