کد خبر: ۵۵۶۷۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
معاون فرهنگی دانشگاه تهران از توقیف یک نشریه دانشجویی این دانشگاه به دلیل انتشار مقاله موهن خبرداد.

عبدالرضا سیف معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به توقیف یک نشریه دانشجویی این دانشگاه گفت: بلافاصله پس از انتشار نشریه "صبح فردا"، امتیاز این نشریه تعلیق شد و مدیر مسئول، سردبیر و نویسنده این نشریه به کمیته انظباطی معرفی شدند.

وی درخصوص عذرخواهی مسئولین نشریه "صبح فردا"و احتمال اینکه عذرخواهی  در احکام انضباطی صادره برای آنها موثر باشد، تصریح کرد: به طور حتم اینگونه نیست و کمیته انظباطی به وظیفه خودش  عمل خواهد کرد.

سیف افزود: عذرخواهی جنبه عمومی این اقدام است چراکه فردی که از سر ناآگاهی به ارزش‌ها و مقدسات توهین می‌کند باید اعلام کند اقدام وی عمدی نبوده و اصلا قصدی نداشته اما با این عذرخواهی رسیدگی به این موضوع نقد نخواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران درخصوص حداقل و حداکثر برخورد با عوامل این نشریه دانشجویی اظهار داشت: حداقل برخورد تعطیلی و معرفی این افراد به کمیته انظباطی است ولی اگر مشخص شود انتشار مقاله موهن در نشریه عمدی‌بوده است، حداکثر برخورد منجر به اخراج دانشجو خواهد شد؛ براساس قانون اخراج دانشجویی که به ارزش‌ها دینی و انقلابی توهین حتمی است.

سیف درباره زمان برگزاری جلسه کمیته انظباطی برای صدور حکم این نشریه و عوامل آن گفت: به جهت اینکه برای برگزاری کمیته انظباطی باید نمایندگان رهبری، رئیس دانشگاه، دانشجویی و معاونت فرهنگی حضور داشته باشند، سعی بر این است تا در هفته جاری  نتیجه را اعلام کنیم.

وی با اشاره به تیراژ 100 تا 150 نسخه‌ای و اینکه چه تعداد از این نشریه در دانشگاه توزیع شده است، اظهار داشت: طبق قانون می‌بایست یک نسخه از نشریات برای رئیس دانشکده یا معاون دانشجویی ارسال شود که پس از دریافت این نشریه توسط معاون فرهنگی و مشاهده مطلب مساله‌دار در آن، سریعا این موضوع گزارش شد و پس از آن سریع این نشریه که تنها چند نسخه از آن در دانشگاه توزیع شده بود، جمع آوری شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه این نشریه به هیچ تشکل دانشجویی وابسته نیست، به قانون نشریات دانشجویی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طبق قانون نشریات دانشجویی اگر چند دانشجو که مشکل انظباطی نداشته باشند، با تائید کمیته نشریات  می‌توانند، مجوز بگیرند و در آن چهارچوب حرکت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها