کد خبر: ۵۵۶۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
ماهیت واقعی فرانسوا اولاند که در مراسم تحلیف و نطق وی نمود پیدا کرد، بسیاری از فرانسویها را غافلگیر کرده است.
انتخاب به نقل از بی اف ام تی وی نوشت: یکی از نکاتی که فرانسویها را شگفت زده کرد قاطعیت و برخورد شدید او با نیکلا سارکوزی رئیس جمهور پیشین این کشور بود.

دو صحنه مهم در روز تحویل قدرت رئیس جمهور جدید فرانسه قابل تامل بود.

یکی از آنها به لحظه ای مربوط می شود که اولاند کاخ ریاست جمهوری (الیزه) را از نیکلا سارکوزی تحویل گرفت. بلافاصله پس از دست دادن دو نفر، اولاند پشت خود را به سارکوزی کرد و از دید همگان محو شد. گویی هیچ توجهی به سارکوزی نمی کند و می خواهد سریعا کار خود را شروع کند.



این درحالی بود که سارکوزی هنگام ورود اولاند تا پایین پله ها پیش رفته بود و از وی استقبال کرده بود.



نکته قابل تامل دوم به نطق اولاند در مراسم تحلیف خود مربوط می شود. در طول این نطق وی به همه روسای جمهور راستگرای سابق نظیر ژنرال دوگل، ژیسکار دستن و ژاک شیراک اشاره کرد و اقدامات آنها را در پیشرفت و مدرن سازی کشور ستود اما هنگامی که به سارکوزی اشاره کرد فقط گفت برای او آرزوی موفقیت می کند که این یعنی شرش خلاص.

به طور قطع بسیاری از فرانسویها درباره ماهیت واقعی اولاند اشتباه کرده اند. او به خوبی می داند با چه کسی سرو کار دارد و باید چگونه با او رفتار کرد.

مارتین اوبری از شخصیتهای مهم سوسیالیست هنگام تبلیغات درون حزبی سوالیستها از اولاند انتقاد شدیدی کرده بود و گفته بود او فردی مبهم است. اولاند نیز این انتقادها را فراموش نکرد و سمت نخست وزیری را به او پیشنهاد نکرد به طوری که اوبری به کلی از کابینه کنار گذاشته شد و صرفا به دبیر کلی حزب سوسیالیست اکتفا می کند.

نکته جالب توجه دیگر رفتار اولاند با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان است و برخلاف اولین دیدار سارکوزی با مرکل که دو طرف به گرمی با هم روبوسی کرده بودند، اولاند به سردی با صدر اعظم آلمان دست داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها