کد خبر: ۵۵۵۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
اختلافات در اروپا همچنان ادامه دارد و این بار رهبر حزب چپ یونان که احتمالا پیروز انتخابات آتی این کشور است، به شدت از سیاست‌های اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، "آلکسیس تسیپراس" رهبر حزب چپ یونان به شدت از سیاست‌های اتحادیه اروپا و شخص آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در قبال یونان و مردم اروپا، انتقاد کرد.

تسیپراس رهبر حزب "سیریزا" است که انتظار می‌رود بتوانند در انتخابات پارلمان یونان که قرار است ماه آینده مجددا برگزار شود، به پیروزی دست یابند. تسیپراس در صحبت‌های خود اتحادیه اروپا و آنگلا مرکل را به دلیل اصرار بر استفاده از سیاست‌های ریاضتی مورد انتقاد قرار داد و آن‌ها را به قمار کردن با زندگی مردم اروپا متهم کرد.

تسیپراس وعده داده است که در صورت پیروزی و به دست گرفتن کابینه، شرایط وام‌های اروپایی یونان را مورد مذاکره مجدد قرار می‌دهد.

رئیس‌جمهور یونان هم اعلام کرده است که مردم این کشور شروع به خروج سرمایه‌های خود از بانک‌ها کرده‌اند، به نحوی که تنها در یک هفته گذشته بیش از 700 میلیون یورو سرمایه از بانک‌های یونان خارج شده است.

تسیپراس در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی گفت: اگر بیماری ریاضت یونان را ویران کند، به باقی مناطق اروپا هم سرایت خواهد کرد. بانک‌ها به قیمت زندگی هزاران نفر اروپایی در فقر و سختی به سوددهی خود ادامه می‌دهند.

با ادامه بی‌ثباتی سیاسی در یونان و عدم تشکیل کابینه در این کشور، بحران و ناآرامی به دیگر مناطق اروپا نیز سرایت کرده است. به نظر می‌رسد در صورت پیروزی تسیپراس و حزب او در انتخابات آتی در یونان، این اختلافات در حوزه یورو بیش از پیش شدت بگیرد و همین امر آینده منطقه یورو و پول واحد اروپایی را نیز با ابهام روبرو کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها