کد خبر: ۵۴۹۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

«پادشاه شن» مهم ترين فيلم اين روزها در جهان عرب است، فيلمي كه هر چند هنوز عرضه نشده و حتي به زبان انگليسي ساخته شده اما به دليل مضمونش به جنجالي بزرگ تبديل شده است. 

«پادشاه شن ها » داستان ملك عبدالعزيز آل سعود نخستين پادشاه عربستان سعودي است كه توسط «نجدت اسماعيل انزور» كارگردان سوري روايت مي شود. اما دو طرف ماجرا يعني كارگرداني سوري با داستاني عربستاني و در ميان دخالت هاي آل سعود در حوادث اخير سوريه موجب اين جدال شده است. بنابراين گزارش، «پادشاه شن» نخستين فيلمي است كه به صراحت كامل از تاريخ ايجاد پادشاهي سعودي و موسس آن سخن مي گويد و قرار است در ماه آينده ميلادي در جشنواره هاي سينمايي حاضر، و در آمريكا، اروپا و آسيا و برخي كشورهاي عربي به روي پرده برود. در اين فيلم «ماركو فوشي» دوران جواني ملك عبدالعزيز و «فابيوتستي» سالمندي ملك عبدالعزيز را بازي مي كنند و در آن بازيگراني از انگليس، تركيه، سوريه و لبنان بازي مي كنند. 
 
انزور درباره فيلمش گفته است كه: «پادشاه شن» پروژه بزرگي است كه حدود دو سال است با آن درگير هستم و سناريوي آن مبتني بر اطلاعات موثقي است. وي داستان يك خطي اين فيلم را چنين تشريح مي كند: فيلم در يك جمله از شكل گيري پادشاهي سعودي و چگونگي ظهور آن سخن مي گويد و سفري به زندگي و حيات ملك عبدالعزيز دارد؛ هنگامي كه از تبعيدگاهش در كويت به نجد باز مي گردد و شهر رياض و شهرهاي ديگر را ايجاد مي كند و نهايتا اين پادشاهي را پايه گذاري مي كند. 
 
اين كارگردان سوري كه تاكنون تهيه كننده فيلم جنجال برانگيزش را معرفي نكرده است، مي گويد سناريوي اين فيلم را جواني عربستاني به نام «كريم الشمري» نوشته است و در آن به صراحت جنايات ملك عبدالعزيز در عربستان نشان داده مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها