کد خبر: ۵۴۷۶۳
زمان انتشار: ۱۸:۱۵     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
فارس، جلسه علنی صبح امروز مجلس در حالی کار خود را با حضور 232 نفر از نمایندگان آغاز کرد که قبل از برگزاری جلسه علنی جلسه رسمی غیرعلنی برای تقدیر از ناظران مجلس شورای اسلامی تشکیل شد؛ جلسه امروز مجلس حاشیه‌های جالبی به همراه داشت.

* در زمان تقدیر از ناظران مجلس شورای اسلامی ذوالقدر گفت: اینها چه کسی هستند که از آنها تقدیر می‌کنید؛ محبی‌نیا هم گفت: نیم ساعت است که ما در اینجا صحبت کردیم و آقای ذوالقدر می‌گوید که آنها چه کسانی هستند؛ محبی‌نیا در پایان سخنانش هم با طعن گفت: از آقای ذوالقدر به صورت افتخاری تقدیر می‌کنیم.

* در جریان بررسی مواد مرتبط با قوانین هدفمندی یارانه نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه پیشنهاد حذف درآمد 56 میلیارد تومانی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها را ارائه داد که لاریجانی هم خطاب به وی گفت: اگر این را حذف کنید که قانون پنچر می‌شود و چیزی از آن نمی‌ماند.

* زمانی که مجلس منتظر بود تا الیاس نادران پیشنهادش را در خصوص یکی از موادی بودجه مطرح کند و وی سکوت پیشه کرده بود محبی‌نیا خطاب به نادران گفت که چرا تعارف می‌کنید؛ پیشنهادات را بگویید. نادران هم در پاسخ به محبی‌نیا گفت که آقای رئیس باید اجازه دهد.

* عزیزی معاون برنامه‌ریزی دولت امروز به میان صندلی‌های نمایندگان رفته بود و مشغول صحبت با تعدادی از آنها بود که این مسئله تذکر هیئت رئیسه به عزیزی را در پی داشت.

* زمانی که تعدادی از نمایندگان قصد بیان تذکر داشتند لاریجانی گفت: اگر تذکرات واقعی است؛ بفرمایید.

وقتی کواکبیان می‌خواست تذکر آئین‌نامه‌ایش را عنوان کند، لاریجانی به وی گفت تذکر شما چه بند و ماده‌ای است؟ کواکبیان در پاسخ به لاریجانی گفت: من هم بلدم که بگویم تذکرم بند 11 ماده 23 و برای حفظ شان نمایندگی اما ...

* قاضی‌پور در موافقات با یکی از مواد مرتبط با قانون هدفمندی یارانه‌ها در بودجه قیمت‌های را از پشت تریبون اعلام کرد که لاریجانی هم به وی گفت: شما این قیمت‌ها را از کجا آوردید. قاضی پور هم مثل همیشه پاسخ لاریجانی را با لهجه آذری خود داد و به وی گفت: ما شب‌ها تا صبح مطالعه می‌کنیم البته لاریجانی هم کم نیاورد و در پاسخ به قاضی‌پور گفت پس در طول روز می‌خوابید.

* وقتی ادیانی‌راد قصد بیان مخالفت با یکی از پیشنهادات مطرح در خصوص لایحه بودجه را داشت، لاریجانی به وی گفت که به قیافه‌تان نمی‌آید که بخواهید در مخالفت صحبت کنید.

* بعد از رای‌گیری در خصوص یکی از پیشنهادات نمایندگان در مورد بودجه‌ لاریجانی گفت که این پیشنهاد بد جوری رای نیاورد.

* وقتی یکی از نمایندگان خیلی در صحن سر و صدا می‌کرد، لاریجانی خطاب به وی گفت که سر و صدا نکنید؛ می‌توانید مخالفت کنید؛ همین کارها را کردید که رای نیاوردید.

* محبی‌نیا هنگام قرائت یکی از مواد لایحه بودجه که مربوط به هدفمندی یارانه‌ها بود، گفت: درآمد حاصل از هدفمندی در سال 1361...‌؛ اشتباه محبی‌نیا تعجب نمایندگان و لاریجانی را در پی داشت به طوری که رئیس مجلس گفت سال 1361؟! مقصود سال 91 است.

* سلمان ذاکر، جواد جهانگیزاده و نادر قاضی پور که از نمایندگان ارومیه هستند، امروز با هم عکس یادگاری در صحن علنی گرفتند.

* وقتی که قاضی‌پور و محجوب قصد بیان پیشنهادی را داشتند، محبی‌نیا گفت که آقای قاضی‌پور و یار غارش آقای محجوب پیشنهاد حذف دارند.

* زمانی که موید حسینی صدر در حال تبلیغ برای جلب نظر نمایندگان جهت رای دادن به پیشنهادش بود، باهنر خطاب به وی گفت که زمان تبلیغات 24 ساعت قبل از رای‌گیری است.

* در زمان یکی از رای‌گیری‌ها و وقتی که باهنر دید که تعداد نمایندگان بالای 200 نفر است، گفت که امروز عدد خوبی داریم.

* کامران نماینده اصفهان به حاشیه رفتنش در اثنای سخن گفته شهره خاص و عام شده امروز هم نتوانست سوژه برای حاشیه‌نویسی به دست خبرنگاران ندهد. وی زمانی که می‌خواست پیشنهاد دهد که یک ماده حذف شده از بودجه دوباره به بودجه برگردد، اگر این ماده برگردد، نه دیگی بالا می‌رود، نه دیگی پایین می‌رود...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها