کد خبر: ۵۴۷۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
منتخب ارامنه در مجلس نهم گفت: رئیس مجلس نهم باید از مشروعیت و مقبولیت در نزد گروه‌های سیاسی و عامه مردم برخوردار باشد.

‌روبرت بیگلریان منتخب ارامنه در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره اولویت‌های کاری مجلس نهم گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی در سالهای اخیر ، مجلس نهم باید در کنار قوه مجریه و دانشگاهیان و محققین به راه‌کار درستی از حیث قانونی برای وصول به اهداف سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و برنامه پنجم دست پیدا کند.

وی در ادامه اظهار داشت: بخش مهمی از مسائل معیشتی به حوزه تولید باز می‌گردد بنابر این ضرورت دارد تا فساد در کشور به حداقل برسد و تولیدکننده بتواند در فضایی سالم به فعالیت بپردازد.

منتخب ارامنه در مجلس نهم خاطرنشان کرد: رئیس مجلس نهم باید از مشروعیت و مقبولیت در نزد گروه‌های سیاسی و عامه مردم برخوردار باشد. داشتن بصیرت و فراست از دیگر شاخصه‌ها و ویژگیهای رئیس مجلس نهم بوده و وی باید ضمن حفظ شأن قوه مقننه روابط متعادلی را با سایر قوا برقرار کند.

بیگلریان در ادامه افزود: اگرچه من از تقابل قوه مجریه و مقننه با یک‌دیگر حمایت نمی کنم اما مجلس هشتم باید در مسائل مربوط به اجرای صحیح قوانین جدی‌تر برخورد می‌کرد تا ما شاهد اجرای صحیح قانون و حاکمیت بیشتر قانون در کشور باشیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگر مجلس وجود مشکل ساختاری در حوزه نظارت بوده ‌و علی‌رغم اقدامات صورت گرفته در جهت رفع آن اما همچنان مشکلات جدی در رابطه با ساز و کارهای مربوط به وظایف نظارتی مجلس وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها