کد خبر: ۵۴۶۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
مشرق، قرمز پوشان مونیخی درحالی شنبه شب در ورزشگاه المپیك مونیخ با نتیجه عجیب 5 بر 2 شكست را پذیرفتند كه هفته آینده باید در شهر خود و در دیدار فینال جام باشگاه های اروپا پذیرای تیم فوتبال چلسی از انگلیس باشند.

در این بازی زیبا و پرگل ،رابرت لاواندوسكی 3 گل و ماتس هاملز (پنالتی) و شین جی كاگاوا بازیكن ژاپنی، هركدام یك گل برای دورتموند به ثمر رساندند و گل های تیم بایرن مونیخ نیز توسط آرین روبن از روی نقطه پنالتی و فرانك ریبری وارد دروازه حریف شد.

دورتموند با پیروزی در این مسابقه بعد از 103 سال موفق شد، برای اولین بار در تاریخ باشگاه،قهرمانی همزمان در بوندس لیگا و جام حذفی را در یك فصل به نام خود ثبت كند.

آنگلامركل، صدر اعظم و یوآخیم گاوك رییس جمهور آلمان با حضور در ورزشگاه این بازی را از نزدیك مشاهده كردند و جام قهرمانی و مدال بازیكنان توسط رییس جمهور آلمان به تیم قهرمان اهدا شد.

سرآلكس فرگوسن، سرمربی تیم فوتبال منچستر یونایتد و یوآخیم لو سرمربی تیم فوتبال آلمان از دیگر تماشاگران ویژه این دیدار مهیج بودند.

منچستر یونایتد یكی از مشتریان پروپاقرص شین جی كاگاوا بازیكن ژاپنی دورتموند است كه به نظر می رسد فصل آینده فوتبال خود را در لیگ انگلستان ادامه خواهد داد.

76 هزار نفر در ورزشگاه المپیك برلین این بازی را از نزدیك مشاهده كردند.

**موفقیت های دو تیم تا قبل از این مسابقه

- بورسیا دورتموند یك قهرمانی در باشگاه های جهان، یك قهرمانی در باشگاه های اروپا، یك قهرمانی در جام حذفی اروپا، 8 عنوان قهرمانی در بوندس لیگا و همچنین دو مقام قهرمانی جام حذفی آلمان را در كارنامه دارد.

- بایرن مونیخ یك قهرمانی در باشگاه های جهان، چهار قهرمانی در باشگاه های اروپا، یك قهرمانی در جام حذفی اروپا، یك قهرمانی در جام یوفا، 22 مقام قهرمانی در بوندس لیگا و 15 قهرمانی جام حذفی آلمان را تاكنون به نام خود ثبت كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۲۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
منظورت المپیک برلین بود دیگه؟؟ ...
فوتبال نگاه میکردی لا اقل
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها