کد خبر: ۵۴۴۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
داده های بخش اقتصاد اتحادیه های صنایع اسراییل نشان می دهد که صادرات صنعتی این رژیم در ربع اول سال جاری میلادی کاهش 14 درصدی داشته است.

همراهان نیوز، بزرگترین کاهش در بخش صنایع هواپیمایی با 30 درصد و پس از ان بخش صنایع دارویی با 20 درصد، رخ داده است.

روزنامه اسراییلی معاریو هم با درج این خبر به نقل از رابی جنیل رییس بخش اقتصاد اتحادیه های صنایع نوشت: متاسفانه هیچ افق روشنی نسبت به تلاش دولت برای تشویق بازاریابی ها در خارج وجود ندارد و همچنین صنایعی که در جستجوی بازارهای خارجی هستند هیچ کمکی از سوی حکومت به آنها نمی شود.

معاریو نوشت: کاهش صادرات اسراییل به کشورهایی رخ داده است که  از وضعیت اقتصادی سخت و بی ثباتی رنج می برند مثل بازارهای اروپایی که نرخ ریسک در آن بسیار بالا است.

این روزنامه نوشت: تغییر حکومت در فرانسه نگرانی ها از عدم ثبات اقتصادی در کشورهای منطقه یورو را افزایش داده ضمن آنکه نتایج انتخابات یونان هم نشان می دهد که چشم انداز روشنی نسبت به ثبات اقتصادی در آن وجود ندارد.

این در حالی است که سازمان بین المللی اعتبارسنجی "مودی" رتبه سیستم اقتصادی بانکی در اسراییل را روز سه شنبه کاهش داد. این سازمان همچنین اعلام کرد که سقوط بیشتر اقتصاد اسراییل را در آینده نزدیک پیش بینی می کند.

به گزارش ما به نقل از وب سایت سازمان مودی(MOODY) گزارش منفی این سازمان بر اساس شواهد مبتنی بر کاهش رشد اقتصادی اسراییل و نیز چالش های متعددی است که این رژیم در عرصه های امنیتی و اقتصادی با آن مواجه است.

این سازمان همچنین در گزارش خود افشا کرد که به علت وام های بی حد و حصری که به شرکت های بزرگ اسراییلی پرداخت شده است، دارایی های موجود در بانک های اسراییل ارزش کیفی خود را از دست داده اند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که وضعیت نزولی در اقتصاد اسراییل دست کم تا 12 ماه دیگر و احتمالا تا 18 ماه دیگر باقی خواهد ماند.

نکته بسیار مهم در اعتبار سنجی سازمان مودی اینکه  اقتصاد اسراییل از وضعیت پایدار به وضعیت منفی  کاهش یافته است. و این در حالی است که در اعتبار سنجی اقتصاد سایر کشورهایی که با بحران مالی و اقتصادی رنج می برند معمولا کاهش در همان وضعیت پایدار صورت میگیرد  با چند درصد بالا و پایین نه  اینکه از وضعیت پایدار به وضعیت دیگری یعنی وضعیت منفی تغییر یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها