کد خبر: ۵۴۳۱۳
زمان انتشار: ۲۱:۲۶     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
جدیدترین آمارهای منتشر شده در انگلیس، از آمار بالای مجرمین و فراریان بین‌المللی که در این کشور زندگی می‌کنند، حکایت دارد.
فارس به نقل از شبکه راشا تودی روسیه، مجرمین بسیار زیادی از سراسر دنیا، پس از تحت تعقیب قرار گرفتن در کشور خود، انگلیس را به عنوان محلی امن برای ادامه زندگی و فرار از دستگیری انتخاب می‌کنند.

در حال حاضر حدود 200 مظنون به جنایات جنگی در انگلیس به سر می‌برند و این کشور در 18 ماه گذشته تنها 3 نفر از این مظنونین را اخراج کرده است.

این افراد که هریک جرایم مختلفی از کشتار جمعی، تا شکنجه و تجاوز دارند، به دلیل قوانین حقوق بشر حاکم بر اتحادیه اروپا به کشورهای اصلی خود بازگردانده نمی‌شوند.

این مجرمین فراری اغلب از کشورهایی نظیر رواندا، سیرالئون، افغانستان، عراق، سریلانکا و زیمباوه هستند. از این میان، به 30 نفر از این مجرمین حق سکونت دائم در انگلیس اعطا شده است.

گروه‌های حقوق بشر اعلام کرده‌اند که آمارهای وزارت امور داخلی انگلیس که بر اساس قانون جریان آزاد اطلاعات منتشر شده، نشان می‌دهد که انگلیس بهشت امنی برای جنایتکاران جنگی است.

در میان کسانی که در حال حاضر به دلیل جرایم جنگی فراری بوده و در انگلیس زندگی می‌کنند، نام کسانی با پرونده‌های بسیار سنگین نیز به چشم می‌خورد، که از این میان می‌توان به "امانوئل نتزاریایو" اشاره کرد که به کشتار بیش از 87هزار نفر در جریان کشتار مردم رواندا در سال 1994، کمک کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها