کد خبر: ۵۴۳۰۷
زمان انتشار: ۲۱:۱۸     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
سفیر امارات در امریکا در واکنش به گزارش نیویورک تایمز، جوابیه ای برای این روزنامه امریکایی ارسال نموده است.
انتخاب: متن جوابیه یوسف العطیه در پی می آید:

گزارش صفحه اول نیویورک تایمز در روز اول می بیان می دارد که امارات به تازگی ادعای حاکمیت خود بر جزیره ابوموسی را مطرح کرده است.

برعکس باید بگویم که امارات دائما و با قدرت به اشغال غیرقانونی جزایر از لحظه ی وقوع آن و در دهه های گذشته اعتراض نموده است.

امارات در ابتدا در سال 1971 این مسئله را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح نمود. در آن زمان شورای امنیت اقدام علیه ایران را با ارائه فرصت مذاکره بین طرفین، به تعویق انداخت.

بعلاوه،  این استدلال که"اکثر زیرساخت های جزیر توسط ایران ساخته شده است" و "فرماندار ابوموسی ایرانی است" این موضوع را از قلم می اندازد که ایران مسئولان اماراتی (که هنوز هم پست خود را اما در تبعید حفظ کرده اند (!) ) را بیرون انداخته است و ساکنان اماراتی را از ساخت و ساز بدون مجوز ایران منع کرده است.

امارات و دیگر کشورها از جمله امریکا، بریتانیا، ایتالیا، اردن و شورای همکاری خلیج فارس از ایران خواسته اند که این مناقشه را به صورت صلح امیز حل نماید. در حالی که امارات به تلاش هایش برای وادار کردن ایران به مذاکرات مستفیم بر سر جزایر ی ارائه مشترک آن به حکمیت بین المللی ادامه می دهد، واکنش تهران تا کنون مجموعه ای از اقدامات تحریک امیز بوده است که منجر به افزایش تنش در منطقه می شود.

قابل ذکر است، جنجال اخیر اماراتی ها بر سر جزایر ایرانی در حالی روز به روز بیشتر می شود که ایران همواره اعلام کرده که اساساً در مورد تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری مذاکره نمی کند.

اظهارات ضد ایرانی سفیر امارات در آمریکا، تنها به این مورد ختم نمی شود، این دست نشانده ی شیخ نشینان امارات، چندی پیش خواستار حمله به ایران شده بود و گفته بود: مله به تاسیسات هسته‌ای ایران می‌تواند هزینه‌های انتظار برای جواب دادن تحریم‌ها در دراز مدت را کاهش دهد. حمله به ایران بر مبنای برخی تحلیل‌های ریاضی مالی بهترین راهکار است. با وجود معامله‌های تجاری که ما با ایران داریم که حجم آن به 12 میلیارد دلار هم می‌رسد، می‌دانم که حمله به ایران برای ما نیز خسارت‌هایی جبران ناپذیر به همراه دارد. ما نیز از اینکه نیرویی خارجی به کشور همسایه و مسلمان حمله کند، ناراحت می‌شویم. اما با حقیقت باید کنار آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها