کد خبر: ۵۳۹۸۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
درباره بزرگ‌ترین هدف خود فکر کنید. مثلاً آیا دوست دارید ارتقای شغلی بگیرید؟ پول خود را برای تعطیلات پس‌انداز کنید؟ اگر کار‌های داخل لیست، شما را به آنچه می‌خواهید نمی‌رساند مجدد آن‌ها را ارزیابی کنید و ببینید چرا آن‌ها را داخل لیست آورده‌اید.

به گزارش پایگاه خبری 598، کانال تلگرامی «برنامه‌ریزی و مدیریت زمان» از دلایلی نوشت که مانع تکمیل فهرست کار‌های روزانه است. آنچه در این مطلب بدان اشاره‌شده به قرار ذیل است:

۱) فهرست کار‌های خود را صبح می‌نویسید: فهرست کار‌های خود را شب قبل بنویسید. این‌طوری مجبور نیستید انرژی صبح اول وقت خود را صرف برنامه‌ریزی کنید.

۲) بیش از اندازه می‌نویسید: فقط سه تا از مهم‌ترین کار‌های خود را یادداشت کنید، کار‌هایی که باید هر طور شده در روز آینده انجام شود.

۳) دسته‌بندی نمی‌کنید: وقتی سه کار اصلی و مهم خود را مشخص کردید، همه اهداف خود را در دو لیست دسته‌بندی کنید: اهداف بلندمدت، اهداف هفتگی و کوتاه‌مدت.

۴) کار خود را به‌طور واضح و روشن نمی‌نویسید: اگر اهدافتان مبهم و نامعلوم باشد، خروجی کار شما نیز مبهم خواهد بود. کار‌ها را به شکل واضح بنویسید، مثلاً به‌جای کلمه «بانک» جمله «باز کردن حساب پس‌انداز در بانک» را بنویسید.

۵) اولویت‌بندی نمی‌کنید: اگر با کاری که اولویت پایین‌تری دارد شروع کنید به احتمال زیاد نمی‌توانید کار‌های مهم‌تر را به اتمام برسانید. سه تا از مهم‌ترین کار‌های خود را به ترتیب اولویت شماره‌بندی کنید و تمام هدفتان بر این باشد که اولین کار را صبح اول وقت قبل از اینکه ایمیل خود را چک کنید انجام دهید.

۶) انتظار حوادث غیرمنتظره را ندارید: هر روز حداقل یک ساعت را برای کار‌های غیرمنتظره در نظر بگیرید. در نظر گرفتن چنین زمانی برای حوادث غیرمنتظره استرس شما را کاهش می‌دهد.

۷) اهداف بزرگ خود را فراموش کرده‌اید: درباره بزرگ‌ترین هدف خود فکر کنید. مثلاً آیا دوست دارید ارتقای شغلی بگیرید؟ پول خود را برای تعطیلات پس‌انداز کنید؟ اگر کار‌های داخل لیست، شما را به آنچه می‌خواهید نمی‌رساند مجدد آن‌ها را ارزیابی کنید و ببینید چرا آن‌ها را داخل لیست آورده‌اید.

منبع: روزنامه جوان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها