کد خبر: ۵۳۹۵۳۸
زمان انتشار: ۲۰:۰۸     ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
ناوهای هواپیمابر آمریکا که نماد قدرت نظامی هستند به دلیل افزایش توان سامانه‌های موشکی چین، روسیه و ایران آسیب‌پذیر شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری فارس، ناو‌های هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا که زمانی نماد قدرت نظامی آمریکا بودند به دلیل افزایش توان سامانه‌های موشکی چین، روسیه و ایران به طور فزاینده‌ای آسیب‌پذیر هستند.وبگاه آمریکایی«نشنال اینترست» روز دوشنبه در مطلبی نوشت، این سامانه‌های موشکی ارزان‌تر و تولید آن‌ها آسان‌تر است و ناوهای هواپیمابر را در درگیری‌های احتمالی، به‌ویژه در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تهدید می‌کنند.
 
این نشریه نوشت، نیروی دریایی آمریکا باید اقدامات متقابلی برای تهدیدات سامانه‌های موشکی رقبا ایجاد کند و اگر درگیری محتمل بین آمریکا و چین بر سر تایوان یا برای کنترل بر دریای چین جنوبی رخ دهد، با توجه به توانایی‌های عظیم چین این احتمال وجود دارد که ناوهای هواپیمابر آمریکا در ابتدای جنگ به حاشیه بروند. با وجود این واقعیت‌ها، دولت آمریکا سرمایه قابل توجهی را در این عرصه سرمایه گذاری کرده است.

نشنال اینترست نوشت، چین یا روسیه به راحتی می توانند این فناوری را به دیگر رقبای آمریکا مانند ایران، کره شمالی یا ونزوئلا انتقال دهند.راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- 21» معروف به «قاتل ناوهای هواپیمابر» برای مقابله با قابلیت‌های دریایی ایالات متحده است. دانگ فنگ-21 به طور خاص تهدیدات دریایی را با دقت هدف قرار می‌دهد و می‌تواند ناوهای هواپیمابر ایالات متحده را در بیش از 1000 مایلی دور از ساحل تهدید کند. این تحولات چالشی جدی برای تسلط نیروی دریایی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها