کد خبر: ۵۳۸۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
به دنبال افزایش احتمالی ذخایر انرژی آمریکا قیمت جهانی نفت بار دیگر امروز سه شنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ میزان ذخایر انرژی آمریکا طی هفته گذشته به بالاترین رقم خود در 21 سال اخیر رسیده است که این مساله نشانگر کاهش تقاضای انرژی در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است .

بر اساس این گزارش قیمت نفت روز گذشته نیز برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت . بر اساس آمارهای بلومبرگ میزان ذخایر انرژی آمریکا طی هفته گذشته بیش از 1.9 میلیون بشکه افزایش داشته و به 377.8 میلیون بشکه رسیده است که این رقم از سپتامبر 1990 میلادی بی شابقه است .

این برای هفتمین هفته متوالی است که ذخایر انرژی آمریکا با افزایش روبرو شده است که این مساله نیز از آوریل 2010 بی سابقه است .

وزیر نفت عربستان نیز که در توکیو به سر می برد تاکید کرد قیمت جهانی نفت هنوز بالا است و ریاض برای افزایش عرضه و صادرات انرژی بیش از 80 میلیون بشکه نفت ذخیره کرده است .

این گزارش حاکی است قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه ژوئن با 11 سنت کاهش به کمتر از 97.83 دلار رسیده است . قیمت نفت روز گذشته نیز با 55 سنت کاهش به کمتر از 97.94 دلار رسیده بود . قیمت نفت از ابتدای سال 2012 میلادی تا کنون یک درصد کاهش داشته است .

در عین حال در بازار لندن هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن با 35 سنت افزایش به 113.51 دلار رسیده است . اختلاف قیمت بین نفت برنت و نفت آمریکا به بیش از 15.68 دلار رسیده است . این در حالی است که پس از در خواست هیلاری کلینتون از هند برای کاهش واردات نفت از ایران مقامهای دهلی نو اعلام کردند واردات نفت از ایران را 20 درصد کاهش خواهند داد .

هند سومین مشتری بزرگ نفت ایران به شمار می رود . دیپلماتهای هندی اعلام کردند میزان واردات نفت هند از ایران از 17.5 میلیون تن در سال مالی گذشته به کمتر از 14 میلیون تن کاهش خواهد یافت . ایران سال گذشته 10 درصد نفت مورد نیاز هند را تامین کرده است که این رقم در سال مالی جاری به کمتر از 7 درصد خواهد رسید .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها