کد خبر: ۵۳۴۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
سخنان تامل برانگیز یک استاندار در خصوص آثار باستانی:
توجه به آثار تاریخی و باستانی به عنوان منبع درآمدی بسیاری از استان های کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.اما در برخی از موارد تعاریف و تمجید های بیش از حد از این آثار ملی نه تنها عامل توجه بیشتر شده بلکه آفات بسیاری را چون باستان گرایی و رفتار های ملی گرایانه را با خود به همراه دارد. در همین زمینه چندی پیش سید دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه که در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی آن استان به سخنرانی می پرداخت در سخنانی تامل برانگیز از آثار باستانی کرمانشاه به عنوان آبرو و همه چیز آن استان نام می برد.
به گزارش پایگاه 598، توجه به آثار تاریخی و باستانی به عنوان منبع درآمدی بسیاری از استان های کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اما در برخی از موارد تعاریف و تمجید های بیش از حد از این آثار ملی نه تنها عامل توجه بیشتر شده بلکه آفات بسیاری را چون باستان گرایی و رفتار های ملی گرایانه را با خود به همراه دارد.

رهبر معظم انقلاب در این زمینه می فرمایند: اگر قرار است مسئله علاقه به ایران مطرح شود، یكی از مهمترین راهها، تحكیم و گسترش زبان و ادبیات فارسی است. در مورد علاقه به ایران، بجای تأكید بر ایران قبل از اسلام، بر ایران بعد از اسلام تأكید شود زیرا افتخارات ایران بعد از اسلام در هیچ دوره ای از تاریخ ایران وجود نداشته است.

در همین زمینه چندی پیش سید دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه که در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی آن استان به سخنرانی می پرداخت در سخنانی تامل برانگیز از آثار باستانی کرمانشاه به عنوان آبرو و همه چیز آن استان نام می برد.

استاندار کرمانشاه در خصوص طرح جامع ساماندهی طاق بستان، اظهار داشت: مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان زیبایی، منبع درآمد، آبرو و همه چیز شهر کرمانشاه است.

لذا بر خود لازم دانستیم که بار دیگر متذکر شویم که آبرو و حیثیت کرمانشاه و کرمانشاهیان آثار باستانی نیستند بلکه  شهدا و دلیرمردان و شیر زنانی هستند که در طی هشت سال دفاع مقدس با پایداری و ایستادگی در برابر متجاوزین از کیان اسلام و نوامیس شان دفاع نمودند.

حال نگاهی گذار بر سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر اخیرشان به استان کرمانشاه می تواند نقشه راه مناسب برای تمامی مسئولین نظام و بخصوص مسئولین کرمانشاهی باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پُرشور هزاران نفر از مردم كرمانشاه در ورزشگاه آزادی بیان داشتند که استان كرمانشاه را از لحاظ جايگاه انسانی، طبيعی و جغرافيايی يكی از استان‌های ممتاز كشور برشمردند و با اشاره به ويژگی‌های جوانمردی، سلحشوری، وفاداری و صفات نيك پهلوانی مردم كرمانشاه، افزودند: زندگی همراه با همدلی و مدارای اقوام، مذاهب و گويش‌های مختلف در استان كرمانشاه يكی از ويژگی‌های برجسته مردم اين استان است.

رهبر انقلاب با اشاره به نقش ممتاز و ايستادگی مردم كرمانشاه در دوران دفاع مقدس و همچنين وجود شخصيت‌های ارزشمند دينی، علمی، ادبی و هنری و ورزشی در استان كرمانشاه، نقش زنان اين استان را نيز برجسته خواندند و تأكيد كردند: در هيچ استان و شهری در ايران بغير از يك نمونه ، تعداد زنان شهيده و جانبازان زن به تعداد استان كرمانشاه نيست.

لازم به ذکر است که طاق‌بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دورهٔ ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه در غرب ایران واقع شده است. چند صحنه تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و همچنین چند سنگ‌نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کتیبه‌ای در آن کنده‌کاری شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
نادان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۲
سي و سه سال از انقلاب گذشت و ايران تاريخ كهن چند هزار ساله دارد .براي ايران انسانهاي وارسته بسياري جانفشاني كرده اند.آقايان نان به نرخ روز خور تاريخ ايران فقط اين چند سال نيست و رشادت ايرانيان و جوانان اين مرز و بوم فقط حماسه هشت سال دفاع مقدس نيست.ايران بزرگ زنده به نام تمام نام آورانش است
پاسخ
nima
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۲
با نظر شما کاملا موافقم ایران یعنی افتخار در همه دوران ها ونه فقط این چند سال البته این جند سال خیلی مهم است و امروز ما پاسدار خون شهدا هستیم ولی تاریخ یعنی همه زمانها
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۰
خوب توی کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری بوده دیگه! چی باید میگفت؟
اصلاً میخوای سفارش کنم بعد از این متن سخنرانی هاشو از شما بگیره
پاسخ
شاه دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۱
اگر نگاهی تامل برانگیز آقای هاشمی استاندار کرمانشاه داشته باشیم بغیر از این جملات نباید ازاو انتظاری داشت ...
پاسخ
م. صلاحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
این استاندار مورد حمایت حاجی طالبی می باشد. پس حتما کارش درسته...
پاسخ
هرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
زنده باد استاندار کرمانشاه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
ببخشید شما یا ایرانی نیستید. ....وی از تاریخ وفرهنگ ایران بی خبری. ..احتمالاً سید. .....هستید شما
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها