به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، علیرضا یزداندوست که در مراسم راهاندازی سامانه یکپارچه صدور و خسارت درمان این شرکت با حضور محمدتقی چراغی نایب رییس هیات مدیره، ابراهیم نوروزی عضو هیات مدیره و معاونین و مدیران شرکت سخن میگفت، با اشاره به مشکلات سیستم نرمافزاری پیشین، اظهار داشت: این سیستم با نواقصی همراه بود که عدم شفافیت در برخی موارد را فراهم میکرد. به همین دلیل، حدود یک سال پیش موضوع را در هیئت مدیره مطرح و بررسی ساختارهای نرمافزاری را آغاز کردیم.
وی با قدردانی از تلاش و همکاری همه همکاران خود در شرکت، خاطرنشان کرد: با همت و تلاش شبانهروزی همه بخشها، این سامانه در کمتر از ۳ ماه به مرحله نهایی رسید، در حالی که انجام چنین پروژهای به طور معمول ۶ ماه زمان میبرد.
یزداندوست با اشاره به مزایای این سامانه برای بیمهشدگان، گفت: این سامانه به بیمهشدگان این امکان را میدهد که در زمان خود صرفهجویی کرده و با خیالی آسوده از خدمات آن استفاده کنند. همچنین، اطلاعات حدود ۴ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه ملت در این سامانه درج شده که گامی بزرگ در جهت ارائه خدمات مناسبتر به بیمهشدگان است.
مدیرعامل شرکت بیمه ملت در ادامه به اثرات مثبت این سامانه در حوزه خدماترسانی اشاره کرد و گفت: با راهاندازی این سامانه، خدمات با سرعت و دقت بیشتر ارائه شده و شاهد اثرات مثبت قابل توجهی در این زمینه خواهیم بود.
وی در پایان با تأکید بر لزوم رفع معایب احتمالی سامانه در طول زمان، از همه ذینفعان خواست تا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود، در ارتقای کیفیت خدمات این سامانه مشارکت کنند.
محمدتقی چراغی، نایب رئیس هیئت مدیره بیمه ملت نیز در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از راهاندازی این سامانه، گفت: این قدم اول بود و باید همه تلاش کنیم معایب احتمالی را برطرف کنیم. بحث نرم افزارهای شرکت برای ما مهم بود و به نظرم با این سامانه بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد. راه اندازی این سامانه تمرین خوبی برای سایر نرمافزارها است و میتواند به روند پیشرفت شرکت، سرعت بیشتری ببخشد.
ابراهیم نوروزی عضو هیئت مدیره طی سخنانی از همه دستاندرکاران راهاندازی این سامانه تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این سامانه، شاهد ارتقای سطح خدمات ارائه شده به بیمهشدگان باشیم.
وی گفت: راه اندازی این سامانه منجر به یک تغییر مثبت شده است که این تغییر با همکاری، همدلی و همفکری همه واحدها و اجزای شرکت به نتیجه رسیده است و میتواند بابی برای تغییرات در حوزههای دیگر شود.
محمد ترابی، معاون بیمههای اشخاص، سید سعید کریمی معاون برنامهریزی و نوآوری، مانی عیسی پور مدیر بیمههای درمان و سعید عظیمی مدیر کسب و کار دیجیتال در سخنانی، به تشریح مزایا و ویژگیهای این سامانه از دیدگاه تخصصی خود پرداختند.
ترابی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات نوین به بیمهشدگان، راهاندازی این سامانه را نقطه عطفی در ارائه خدمات بیمه درمان شرکت بیمه ملت دانست.
وی اضافه کرد: از مزایای مهم این سامانه اتصال آنلاین به نسخههای الکترونیکی تامین اجتماعی و بیمه سلامت است که میتواند گزارشهای کنترلی در اختیار شرکت قرار دهد. قطعا با راه اندازی این سامانه روند ارزیابی و پرداخت خسارت به شکل بهتری انجام میشود. مشتریان و بیمهگزاران میتوانند با مراجعه به آدرس اینترنتی hs.mellatyar.app در این سامانه ثبتنام کنند و از خدمات آن بهرهمند شوند.
کریمی نیز به نقش این سامانه در ارزیابیها و کارایی فرآیندهای بیمه درمان اشاره کرد.
پورعیسی به امکانات و قابلیتهای سامانه جدید برای بیمهشدگان و مراکز درمانی پرداخت.
سعید عظیمی نیز بر نقش این سامانه در توسعه خدمات دیجیتال بیمه ملت تأکید کرد و گفت: با تمام سیستمی شدن فرآیند صدور و ثبت خسارت، برخی از مشکلاتی که بسیار وقت گیر هم بود برطرف میشود.
در پایان مراسم راه اندازی از سامانه یکپارچه صدور و خسارت درمان، علیرضا یزداندوست، مدیرعامل شرکت بیمه ملت از تلاشها و زحمات همه دستاندرکاران راهاندازی این سامانه قدردانی کرد.
شایان ذکر است روسای شعب بیمه ملت در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس در این مراسم حضور داشتند.