کد خبر: ۵۳۳۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
چگونه قانون منع جذب دروازه‌بان خارجی در لیگ برتر تمدید شد/
گفته می‌شود رئیس پیشین سازمان لیگ به ياد رييس فدراسيون فوتبال آورده كه اين قوانين، نوشته‌های «من درآوردي» وی و همکارانش نبوده بلکه قوانيني بوده كه هيات رييسه فدراسيون فوتبال تصويب كرده و حالا اگر قرار است تغييري اتفاق بيفتد، جلسه هيات رييسه بايد تشكيل شود و اعضا راي گيري كنند.
با ورود غلامرضا بهروان به مجموعه مدیریتی سازمان لیگ بسیاری از مخالفان عزیزمحمدی پیش بینی کردند که سرپرسا موقت این سازمان تمام محدودیت‌هایی که رئیس پیشین به وجود آورده بود را وتو می‌کند تا به این شکل فوتبال ایران از قید و بند برخی مسائل رها شود، غلامرضا بهروان که دوست نداشت در بدو ورودش با منتقدان عزیزمحمدی رو به رو شود احتمال وتوی برخی قوانین دوره عزیزمحمدی را داد اما حالا در استانه اتمام مسابقات لیگ برتر گفته می‌شود هیچ یک از قوانین وضع شده در دوره مدیریتی عزیزمحمدی تغییر نخواهد کرد.

خبرهايي كه در چند هفته اخير از فدراسيون فوتبال به ويژه سازمان ليگ به گوش مي‌رسيد حكايت از اين داشت كه تصميم‌هاي عزيز محمدي در زمان حضورش در سازمان ليگ، پشت سر هم وتو مي‌شود و همين موضوع باعث شد تا درباره موضوع حضور دروازه‌بان‌هاي خارجي در ليگ برتر و برداشتن اين قانون صحبت‌هايي مطرح شود ضمن اينكه از قول سرپرست فعلي سازمان ليگ هم شنيديم كه عنوان كرد قانون سقف قرارداد هم برداشته مي‌شود.

اين خبرها در حالي از زبان مسوولان فعلي فدراسيون به گوش مي‌رسيد كه به نظر مي‌رسد ابزار لازم را براي اجرا نداشتند چون در نخستين اقدام مي‌بينيم كه نه تنها قانون منع حضور دروازه‌بان‌هاي خارجي از فهرست قوانين ليگ برتر خارج نشده بلكه به ليگ يك هم كشيده شده و تيم‌هاي حاضر در ليگ دسته يك هم نمي‌توانند از حضور دروازه‌بان خارجي استفاده كنند.

اين تصميم در شرايطي اتخاذ شده كه گويا موضوع وتو كردن ايده‌هاي عزيز محمدي در سازمان ليگ براي رييس سابق گران تمام شده چون رئیس پیشین سازمان لیگ بعد از شنيدن صحبت‌هاي مسوولان وقت این سازمان، به فدراسيون فوتبال رفته و در اين باره با علي كفاشيان صحبت كرده است.

گفته می‌شود رئیس پیشین سازمان لیگ به ياد رييس فدراسيون فوتبال آورده كه اين قوانين، نوشته‌های«من درآوردي» وی و همکارانش نبوده بلکه قوانيني بوده كه هيات رييسه فدراسيون فوتبال تصويب كرده و حالا اگر قرار است تغييري اتفاق بيفتد، جلسه هيات رييسه بايد تشكيل شود و اعضا راي گيري كنند.رييس سابق سازمان ليگ اين موضوع را به بهروان نيز توضيح داده و از زواياي مختلف اين قوانين صحبت كرده كه شايد همين موضوع باعث شده مسوولان فدراسيون در تصميمشان تجديد نظر كنند.

به هر حال با توجه به اينكه قرار بود قانون منع حضور دروازه‌بان خارجي برداشته شود و دقيقا عكس اين تصميم گرفته شد، به نظر مي‌رسد در ارتباط با موضوع سقف قرارداد نيز بايد منتظر چنين تصميمي باشيم. تا اينجا كه فعلا حرف عزيز محمدي عملي شده و درهاي فوتبال ايران به روي دروازه‌بان خارجي بسته مانده است.

رئیس فدراسیون فوتبال هرچند نتوانست با عزیزمحمدی از نزدیک دوباره همکاری کند اما گفته می‌شود پس از فشارهای وزارت ورزش و جوانان برای حذف عزیزمحمدی رئیس پیشین سازمان لیگ به عنوان مشاور ارشد اما پنهان کفاشیان مشغول فعالیت است و در مواقع ضروری عزیزمحمدی از بیرون مجموعه به کفاشیان نکاتی را گوشزد می‌کند که آقای رئیس بدون کم و کاست این مسائل را به اجرا در‌می‌آورد.

این اتفاقات نشان می‌دهد شائبه مطرح شده در محافل خبری در خصوص واگذاری مسوولیت برگزاری مسابقات لیگ دوازدهم به اتحادیه فوتبال نیز در راستای سیاست‌های جدید کفاشین و عزیزمحمدی است که در صورت امکان این اتفاق روی می‌دهد تا در آینده دوباره مسوولیت برگزاری مسابقات مجددا به عهده عزیزمحمدی باشد تا کفاشیان نگرانی و دغدغه‌ای بابت برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر فوتبال نداشته باشد.

منتقدان عزیزمحمدی پس از حذف وی  به شدت بابت این مساله علی کفاشیان را مورد حمایت قرار دادند اما با رونمایی از همکاری کفاشیان و عزیزمحمدی قطعا این طیف دوباره وارد عمل خواهند شد تا رئیس فعلی اتحادیه فوتبال را از دایره تصمیم گیری خارج کنند اما علی کفاشیان که می‌داند عزیزمحمدی می‌تواند برگ برنده پنهان وی باشد قطعا برای این موضوع هم برنامه ریزی دارد و یک بار دیگر منتقدان خود و عزیزمحمدی را آچمز خواهد کرد، منتقدانی که در نزدیکی‌های کفاشیان دیده می‌شود بابت این مساله به شدت نگرانند چون می‌دانند کفاشیان قواعد بازی را به خوبی آموخته است.

منبع : رجانیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها