کد خبر: ۵۳۳۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
فرانسوی‌ها امروز در حالی برای انتخاب مستاجر کاخ الیزه به پای صندوق‌های رای می‌روند که شمارش معکوس برای تصاحب این کاخ از هم‌اکنون میان دو فینالیست این انتخابات آغاز شده است.
فارس، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه 6 ماه مه در حالی برای تعیین سکان‌دار بعدی کاخ الیزه برگزار می‌شود که شمارش معکوس برای تصاحب الیزه از چند روز پیش میان "نیکلا سارکوزی" و "فرانسوآ اولاند" دو فینالیست این انتخابات آغاز شده و نفس‌های این دو رقیب از شدت اضطراب و هیجان به شماره افتاده است.

سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه که برای ابقا در سمت خود برای دومین دوره متوالی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده، در دور نخست انتخابات از رقیب سوسیالیست خود عقب ماند و 27.18 درصد آراء را از آن خود کرد و به این ترتیب عنوان نخستین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم که در دور اول انتخابات نفر دوم می‌شود را به خود اختصاص داد.

البته نتیجه به دست آمده در دور نخست این انتخابات چندان دور از انتظار نبود چرا که حزب حاکم فرانسه در انتخابات محلی سال گذشته این کشور نیز میدان را به سوسیالیست‌ها واگذار کرد و متحمل شکستی سنگین از جانب سوسیالیست‌ها شد که همین امر در آن زمان شاخصی مهم برای ارزیابی محبوبیت احزاب و پیش‌بینی آینده و سرنوشت آنها بود.

کارشناسان، محقق نشدن وعده‌های انتخاباتی سارکوزی از جمله افزایش قدرت خرید مردم، رفع معضل بیکاری، افزایش اشتغالزایی و حل مشکل مسکن را دلیل اصلی  شکست‌های انتخاباتی وی عنوان کرده‌ و عملکرد وی در زمینه سیاست خارجی و سیاست داخلی را عامل عقب ماندن وی از فرانسوآ اولاند در دور نخست انتخابات می‌دانند و معتقدند که سارکوزی در دوران 5 ساله ریاست جمهوری خود عملکرد اقتصادی قابل توجهی نداشته و همین امر باعث شده که اولاند بتواند با شعارهای اقتصادی آراء را به سمت خود جلب کند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که شخصیت سارکوزی و رفتار وی در طول مدت ریاست‌جمهوری، باعث شده که فرانسوی‌ها دیگر رفتار او را در شأن و مقام یک رئیس‌جمهور ندانند.

به تعبیر کارشناسان سارکوزی به دلیل درگیر کردن خود در مسائل فرعی و بی احترامی به عقاید و رأی دیگران و اتخاذ سبکی از رفتار که طی آن ثروتمندان از ارج و قرب برخوردار بودند، از پرداختن به دغدغه‌های اصلی پیش روی فرانسویان باز مانده و همین مسئله سبب شده تا محبوبیت وی نزد مردم سیر شدید نزولی داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها