کد خبر: ۵۳۱۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
رييس اتحاديه ميوه و سبزي فروشان درباره افزايش قيمت گوجه فرنگي تاكيد كرد: حدود ۲۵ روز قبل خنكي هوا در منطقه جيرفت باعث شد كه توليد گوجه ۱۰ روز عقب بيفتد و به همين دليل حدود يك هفته‌اي است كه گوچه فرنگي نوبرانه از جيرفت وارد مي‌شود، ولي از حدود ۱۰ روز آينده گوجه فرنگي از جيرفت وارد و به ميزان وسيعي عرضه خواهد شد و تا سقف هزار تومان در ميادين و در مغازه‌ها تا ۱۳۰۰ تومان عرضه خواهد شد.
حسين مهاجران - رييس اتحاديه ميوه و سبزي فروشان، در گفت و گو باايسنا، درباره افزايش قيمت گوجه فرنگي گفت: ما چندين مركز توليد گرمسيري براي صيفي‌جات از جمله گوجه فرنگي،‌ سيب زميني، پياز يا هندوانه داريم كه توليد گرمسيري گوجه فرنگي در مناطق گرمسيري ابتدا از چابهار شروع شده و به دزفول ختم مي‌شود و توليد گوجه‌هاي فصلي و در محيط باز از ورامين و كرج شروع مي‌شود.

وي گفت: گوجه فرنگي در جيرفت با وسعت زياد و به ميزان زيادي توليد مي‌شود، چون توليد آن در اين فصل در جاهاي ديگر مقرون به صرفه نيست.

مهاجران ادامه داد: ‌گوجه فرنگي در همه جاي جيرفت به‌عمل نيامده و آنهايي كه اين موضوع را پيش‌بيني كرده بودند، كاشت مناسبي داشتند و توانستند گوجه را توليد كنند و گوجه‌اي كه در حال حاضر در ميدان ميوه و تره بار به قيمت ۲۹۰۰ تومان به فروش مي‌رسد، گوجه كهنوج و اسلام آباد است.

رييس اتحاديه ميوه و سبزي فروشان، گوجه فرنگي ۲۲۰۰ توماني را محصول بوشهر، چابهار و بندر عباس اعلام كرد كه مردم مجبور به خريد آن هستند و گوجه مرغوبي نيست.

وي ادامه داد: گوجه‌اي كه در ميدان ميوه و تره بار به قيمت ۲۹۰۰ به فروش مي‌رود، در مغازه‌ها تا سقف ۴۰۰۰ تومان هم به فروش مي‌رسد.

مهاجران پيش‌بيني كرد كه از ۱۰ روز آينده قيمت گوجه فرنگي در ميدان ميوه و تره بار زير هزار تومان و در مغازه‌ها تا سقف ۱۳۰۰ تومان به فروش خواهد رسيد.

وي گفت: در سال گذشته جيرفتي‌ها به دليل اينكه از گوجه فرنگي آنها استقبال چنداني نشد، امسال بيشتر به سمت سيب زميني روي آورده و سيب زميني كاشتند و اين عامل نيز يكي ديگر از دلايل اين موضوع محسوب مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها