کد خبر: ۵۲۸۸۱
زمان انتشار: ۰۱:۳۱     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
وزير اقتصاد گفت: تصميم ستاد تنظيم بازار به منظور واردات 24 ميليارد دلار كالاهاي اساسي تاثير منفي بر توليد داخل ندارد.
سيدشمس الدين حسيني پس از جلسه ديروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: ما در سال هاي گذشته نيز براي تنظيم بازار اقدامات اين چنيني صورت داده بوديم و اينكه عده اي مي گويند اين ميزان بيشتر از سال هاي گذشته است، نادرست است.
وي افزود: به منظور تامين كالاهاي اساسي و نهاده هاي كشاورزي و تنظيم بازار اين اقدام صورت گرفته است كه در آينده تاثير آن را بر تعديل قيمت ها در بازار شاهد خواهيم بود.
حسيني در ادامه با تاكيد بر اين كه اين ميزان واردات تاثير منفي بر توليدات داخلي نخواهد گذاشت، خاطرنشان كرد: براساس تصميمات صورت گرفته، تعرفه هاي واردات فصلي خواهد بود به گونه اي كه مثلا در موضوع كشاورزي و در فصل برداشت تعرفه ها افزايش مي يابد، اين در حالي است كه در فصل غير برداشت براي تنظيم بازار و تامين مايحتاج تعرفه ها كاهش خواهد يافت.
حسيني همچنين افزود: با توجه به اين كه امسال سهم توسعه ملي به 23 درصد افزايش مي يابد، اگر قيمت ها در بازار نفت نيز مثل سال قبل باشد، دولت پيش بيني مي كند كه موجودي صندوق توسعه ملي به مرز 50 ميليارد دلار برسد، به اين ترتيب مي توان گفت كشور يك ذخيره مطمئن خواهد داشت. وي همچنين با اشاره به اين كه امروز ديگر هيچ طرحي براي تامين اعتبار از صندوق توسعه ملي مشكلي ندارد، اظهار داشت: صندوق توسعه ملي در اختيار توليد ملي است و طبق اساسنامه بخشي از درآمدهاي نفتي در اختيار بخش غيردولتي قرار مي گيرد.
حسيني با اشاره به قراردادهاي صندوق توسعه ملي با بانك هاي عامل در خصوص پرداخت تسهيلات ارزي به توليدكنندگان و صنعتگران، افزود: حتي در بخش كشاورزي نيز پيش بيني شده است كه از اين صندوق تسهيلات ريالي به كشاورزان پرداخت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها