کد خبر: ۵۲۳۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
ابهاماتی درباره حضور علی پروین در پرسپولیس/
علی پروین عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است؛ اما به راستی، این حضور دارای چه اثری برای این باشگاه بوده است؟
مشرق، پرسپولیس در این فصل روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. از شروع ناامید کننده با حمید استیلی که منجر به جدایی وی و کادر مدیریتی آن دوره شد تا بازگشت مصطفی دنیزلی به این تیم و تحولاتی که در سطح مدیریتی صورت گرفت.
سرخ ها توانستند با این مربی ترک تبار، در لیگ قهرمانان آسیا نتایج قابل قبولی را کسب کنند؛ اما در لیگ برتر کار به گونه ای که آنها پیش بینی می کردند، جلو نرفت. بعد از کسب نتایجی خوب، به یک باره این تیم با افتی مواجه شد که برخی آن را به شماری از بازیکنان و به خصوص بازیکن خاصی نسبت می دادند که به نظر می رسد محبوبیت دنیزلی و اقتدارش موجب شده بود تا وی محدود شده و نتواند مانند گذشته یکه تازی کند.



× پروین، مردی برای فصول بادی!
در این بین، واکنش های یکی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه جالب توجه است. این شخص کسی نیست غیر از علی پروین چرا که سایر اعضا سکوت کرده و کار را به مدیرعاملی سپرده اند که کارنامه کوتاه مدت وی نشان می دهد بر امور سوار است و می توان به وی اطمینان داشت. اما سرمربی اسبق تیم ملی و پرسپولیس روندی داشته که موجب شده تا هر روز تیتر یکی از رسانه ها باشد؛ به خصوص برخی رسانه های خاص.
البته، نکته حایز اهمیت مواضع عجیب و مقطعی سلطان روزهای گذشته سرخ هاست. وی که با ورود دنیزلی شاهد موجی از واکنش های مثبت هواداران بود، به یک باره چنان در مدح این مربی ترک تبار سخن گفت که بسیاری این دو را یاری قدیمی فرض کردند؛ اما برای آنهایی که با پروین آشنا بودند، این رفتارها طبیعی بود. تاریخ این مرز و بوم سرشار از این زنده بادهای صبحگاهی و مرده بادهای شامگاهی است!
اما هر نتیجه ای غیر از پیروزی کافی بود تا این عضو هیئت مدیره موضع گیری جدیدی داشته باشد. تا آنجا که اکنون، می توان علی پروین را یکی از مشکلات این باشگاه مردمی دانست. البته، برخی در این میان از هراس وی نسبت به محبوبیت دنیزلی نیز می گویند. به همین دلیل، شاهد حمایت وی از بازیکنی خاص هستیم که این روزها نه تنها کارآمدی فنی ندارد که موجب برهم خوردن تمرکز و نظم تیمی شده است.

× نقش سلطان در این باشگاه چیست؟
در این بین که همراهی علی پروین با برخی پیشکسوتان که در آستانه دیدار حساس با الهلال موجب حاشیه سازی برای این باشگاه مردمی شده، بار دیگر این پرسش وجود دارد که نقش وی در هیدت مدیره چیست؟ در روزهایی که محمد رویانیان توانسته درآمدزایی قابل توجهی برای این تیم داشته باشد و به شکل موثری نقش مدیرعاملی را ایفا کند، پروین چه خروجی دارد؟ از نظر فنی که نگاهی به کارنامه وی نشان می دهد نتایج قابل قبولی در سال های اخیر کسب نکرده و در هر برهه ای، فقط شکست را رقم زده و از میزان سواد و دانش فنی نیز، همین بس که وی را مروج فوتبال "علی اصغری" می نامند.
در دیگر سو، ارزیابی اجمالی حضور وی در باشگاه های مختلف در نقش مدیریتی نشان می دهد که کارنامه سیاهی پیش روی وی وجود دارد. اکنون، با توجه به کارنامه غیرقابل دفاع و وضعیت کنونی وی در پرسپولیس، چه نقشی در این باشگاه بزرگ دارد؟ آیا وقت آن نرسیده اصلاحی در این مجموعه صورت گیرد تا مردانی موثر و کارآمد کنار رویانیان قرار گیرند که اگر موجب ارتقای مجموعه نمی شوند، حداقل سنگ پیش پا نباشند؟
به نظر می رسد، باید باور داشت دوران علی پروین در این تیم پرهوادار به پایان رسیده و باید از این اشخاص که کارآیی چندانی نداشته، در تشکیلاتی مانند انجمن پیشکسوتان بهره برد تا موجبات توسعه فوتبال نیز فراهم شود؛ نه در هیئت مدیره که محلی برای افراد تحصیل کرده و کارشناس است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها