
وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا * * * شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند] نمی جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می گویند: پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده. * * * بدون کشته شدن سرنوشت بیهوده است / شهید اگر نتوان شد بهشت بیهوده است
به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری مهر، یوسف نوری در آئین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در دبستان دخترانه شهید حسینمردی در منطقه ۱۶ آموزش و پرورش شهر تهران در حال برگزاری است، خطاب به رئیس جمهور گفت: جنابعالی در جمع سران در سازمان یونسکو، مواضع نظام جمهوری اسلامی را مقتدرانه با رعایت اصول مصلحت، عزت و حکمت بیان و اسناد تجویزی را رد کرده و بر اجرای سند تحول بنیادین تاکید داشتید که تشکر میکنم. همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع جمهوری اسلامی را در حمایت از مظلومین فلسطین و شهید قاسم سلیمانی تبیین کردید که تشکر میکنیم و امیدواریم این موضع مقتدر همواره جاری و ساری باشد.
وی افزود: لازم میدانم در ابتدای سال تحصیلی از عنایات دولت به وزارت آموزش و پرورش قدردانی کنم. نخست موافقت با لایحه رتبه بندی معلمان بود که ارتقای شایستگیهای تعلیم و تربیت را دنبال میکند و بعد از ۱۰ سال به ثمر رسید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی از ۹.۶ درصد به ۱۳ درصد، ارتقای بیمه تکمیلی، احیای دانشگاه فرهنگیان، احیای تغذیه دانش آموزان بعد از ۱۰ سال و تقویت استعدادهای درخشان با تصویب اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان را از دیگر اقدامات انجام شده در این وزارتخانه دانست و گفت: امسال دانش آموزان ما ۲۰ مدال طلا در المپیادهای جهانی کسب کردند.
نوری ادامه داد: ۱۶۴ هزار بازمانده از تحصیل با تلاشهای صورت گرفته به مدرسه بازگشتند و مدارس کانکسی تا پایان سال جمع آوری میشوند.
وی با بیان اینکه سیاست اصلی ما در سال جاری، مردمی سازی آموزش و پرورش است که به معنای استفاده از ظرفیت ارکان چهارگانه فرایند تعلیم و تربیت به ویژه خانواده است گفت: این سیاست در سطوح مختلف برنامه ریزی، اجرا، نظارت و ارزیابی پیگیری میشود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: سیاست دیگر ما اجرایی سازی سندتحول بنیادین مدرسهای است. ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را نیز دنبال میکنیم. ارتقای نظام تربیت معلم و احیای دانشگاه جامع فرهنگیان و ارتقای منزلت و معیشت معلمی نیز در دستورکار ماست.