کد خبر: ۵۰۰۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
تولید ملی در رسانه ملی
اگر توليد ملي، سريال تلخ و عذاب آور «حيراني» است لطفا بي خيال توليد ملي شويد و به جايش ناواراو نشان بدهيد و ارتش سري.
"صراط" - شك نداشته باشيم كه اصلي ترين كاركرد رسانه، تربيت و جهت دهي به افكار عمومي است بر همين اساس است كه گاف هاي رسانه ملي را نه تنها نبايد ناديده گرفت بلكه بايد با سخت ترين شيوه ممكن به پنجره مديرانش كوبيد و آنها را از خواب و يا غفلت بيدار كرد.

به گزارش سرویس سیاسی صراط رسانه ملي بعد در آستانه 34سالگي انقلاب، نمي تواند و نبايد بر اساس آزمون و خطا و يا سلايق مديرانش و نه راهبردهاي اصولي، اداره و مديريت شود؛ حالا اگر شعار سال 91 را تنها و تنها در بخش اقتصادي خلاصه كنيم، اصلي ترين كليد توفيق در فضاي كشور، تبليغات تصويري و شنيداري بر پايه اعتمادسازي بر توليد ملي است.

وقتي صبح تا شب دائم تبليغات بازرگاني رسانه ملي بر پايه محصولات غيربومي است و البته تبليغ »مصرف گرايي« اصولا تحقق شعار سال 91 براي فرهنگ سازي در ميان مردم، به امري محال تبديل مي شود.
 
ناگفته نماند كه بخش عمده اي از درآمد رسانه ملي به حضور همين آگهي هاي بازرگاني محصولات خارجي است و حذف آن تقريبا غير ممكن است اما هدف گذاري آن و يا تقويت شبكه «بازار» كه اصولا معلوم نيست براي چه كسي پخش مي شود و اصلا كسي آن را تماشا مي كند به شدت مي تواند اين ضعف رسانه ملي را برطرف كند. و يا استفاده از محصولات داخلي در آثار نمايشي و برنامه هاي پربيننده است؛ اين البته به نوعي بسته به نگاه باز و بخشنده مديران رسانه ملي است كه در سريال ها، حتي تصوير روزنامه ها و كتاب ها را هم شطرنجي مي كنند كه خداي نكرده(!) تبليغ يك محصول فرهنگي نشود و مردم براي خريد آن صف نكشند!

البته رسانه ملي ما كه براي توليدات خبري اش در واحدمركزي خبر، به خوبي راه كپي از ساير رسانه ها را آموخته و اصلا توليد ملي برايش معنايي ندارد شايد زياد حوصله اين خلاقيت ها و طرح و برنامه ها را هم نداشته باشد؛ وقتي بعد از اخراج كامران نجف زاده از فرانسه، يك خبرنگار ديگر واحد مركزي خبر به فرانسه اعزام مي شود و هر دو ماه يك بار يك گزارشي چيزي مي فرستد كه بگويد ماهم هستيم، زياد توقعي نيست در نوروز امسال، گزارش خبري تلويزيون از تظاهرات مردم در خيابان هاي فرانسه مربوط به شبكه پرس تي وي باشد! حتما خبرنگار واحدمركزي خبر در حال تهيه گزارش هاي مهم تري بوده و يا شايد هم ديد و بازديدهاي نوروزي اجازه فعاليت به او را نداده و اين البته قصه دنباله دار همه خبرنگاران اعزامي تلويزيون به ساير كشورهاست و ... راستي چطور است كه خبرنگاران اعزامي ما به ساير نقاط جهان در ايام عيد نوروز كلا تعطيل هستند؟ نكند در كشورهاي اروپايي هم نوروز برپا مي شود! كلا به قول ميرزا براي واحد مركزي دست بزنيد!

يادمان باشد، هر توليدي نياز به ايده و مجري دارد؛ توليد ملي هم نياز به همت و ايده و مجري ملي دارد؛ حمايت از توليد ملي هم همين طور، با دست هاي خالي، كپي كاري از شبكه هاي ماهواره اي و تولد شبكه هاي مختلف بدون برنامه و هدف، در كنار آدم هاي كارمند شده غيرخلاق، كاري از پيش نمي رود. ضمن اينكه اگر توليد ملي، سريال تلخ و عذاب آور «حيراني» است لطفا بي خيال توليد ملي شويد و به جايش ناواراو نشان بدهيد و ارتش سري.
مرتضي حسني
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۸
۰
پارسال که سال جهاد اقتصادی بود سال فساد اقتصادی شد ( یکی از نماینگان مجلس ) پس مواظب سال تولید ملی باشید .
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۹
۰
واقعا سریال های حیرانی و مسیر انحرافی افتضاح هستند...
پاسخ
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۶
۱
حيرانم از اين سريال حيراني !!! که انصافا بد جوري روي اعصاب است . يه نمونه: در تمام ديالوگهاي دو نفره دائما خانمهايي با چادر مشگي پشت سر هم در حرکتند به ويژه در بيمارستان . تک و توک پرستاري هم رد ميشود و جالبتر اينکه نه بچه اي و نه مردي مشاهده ميشه ، جالبتر اينکه وقتي خانمي که شوهرش تو اورژانس بستريه و به سمت راهرويي ميره که ته اش بن بسته و دقيقا آخرين مريض شوهر اونه و شروع به صحبت ميکنند و باز همون خانمهاي چادري از وسطشون رد ميشن و ميرن رو اعصابتون . من مطمئنم که دستهايي پشت پرده ست!!! يا ما نميفهميم و درکمون پايينه.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۶
۰
پول بیت المال رو حروم میکنند با این سریالهای در پیتی بابا همون سریالهای صد بار پخش شده مهران مدیری رو پخش کنید والا بهتره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۱
۱
انا لله و انا اليه راجعون
پاسخ
بچه های حوزه 259 شهرک ولی عصر ا.خ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۱
۰
۱
اگر ما خودمون این کارها رو بکنیم وای به حال ....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۱
۱
۱
پول پورتال یکی از کلاسای فنی و حرفه ایم م از 4هزار رسید به 15! مدیر آموزشگاه میگه حواستون باشه پولی که میخواین بدین مستقیم میره خزانه دولت و احیانا "یکی" از محصولاتش هم میتونه همین فیلم و سریالا باشه! [راست یا دروغ بودنش رو نمیدونم!]
ماهواره داشتن جرمه!؟ به نظر من جرمی که حداقل یه لبخند روی لب بیاره ارزشش بیشتر از صحنه های خسته کننده ی سیمای ملی خودمان است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها