کد خبر: ۴۹۸۲۸
زمان انتشار: ۰۱:۱۲     ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
در آخرین بازی پرسپولیس در لیگ این محمد نوری بود که یک بار دیگر به داد پرسپولیس رسید و با گلی که به سپاهان زد، تیمش را از شکست نجات داد.
در این شرایط مرور آمار حیرت انگیز مهاجمان پرسپولیس جالب به نظر می رسد
 
به نوشته تماشا: پرسپولیس در لیگ یازدهم، دروازه بان مطمئنی نداشت که بابت این کمبود، تلفات زیادی هم داد؛ اما آنها در خط حمله هم گزینه قابل اتکایی نداشتند که امتیازات را به حسابشان واریز کند. 

معدود تحرکات این تیم در خط حمله و بهبود آمار آنها هم بعد از پیوستن ایمون زاید به این تیم اتفاق افتاد. مهاجمی که با وجود غیبتش در نیم فصل اول لیگ، بهترین گلزن پرسپولیس در میان تمام مهاجمان تیمش محسوب می شود. 

این درحالی بود که مثلا استقلال تهران، فصل قبل فقط در چهار بازی از گلزنی یا پاس گل دادن مهاجمانش محروم بود و در سایر مسابقات، توسط آنها به امتیازات زیادی رسید. اما در فصل جاری لیگ برتر، کمتر پیش آمد که مهاجمان پرسپولیس دست تیمشان را بگیرند. 



در آخرین بازی این تیم در لیگ هم این محمد نوری بود که یک بار دیگر به داد پرسپولیس رسید و با گلی که به سپاهان زد، تیمش را از شکست نجات داد. در این شرایط مرور آمار حیرت انگیز مهاجمان پرسپولیس جالب به نظر می رسد:

16 بازی بی تاثیر

نزدیک به 30 هفته از لیگ برتر سپری شده و یک خط حمله متوسط در این تعداد مسابقه، حداقل باید در 20 بازی با زدن گل یا دادن پاس گل تاثیرش را گذاشته باشد؛ اما 8 مهاجم پرسپولیس در 16 بازی این فصل نتوانستند هیچ کمکی به تیمشان بکنند. علاوه بر این در 6 بازی از این 16 بازی، پرسپولیس کلا گلی هم نزد. آنها فقط در بازی با سایپا (برد 1-0 در تهران با ضربه پنالتی زارع که نوری گرفته بود) و بازی با مس سرچشمه (برد 2-1 در تهران با گل های نوری و کریمی و پاس گل های این دو) توانستند بدون کوچک ترین حرکت مفیدی از سوی مهاجمانشان برنده از زمین خارج شوند.


پدیده ای به نام اولادی

مهرداد اولادی در ابتدای فصل در شرایطی راهی پرسپولیس شد که به نظر می رسید با درخششی که در ملوان از خود نشان داده بود، می تواند مشکل گلزنی تیمش را حل کند؛ اما او در هفته نوزدهم موفق شد اولین و آخرین گلش را برای پرسپولیس بزند. اولادی به ازای به ثمر رساندن یک گل در 988 دقیقه، یک کارت قرمز و 3 کارت زرد هم دریافت کرد تا 2 محرومیت را تجربه کند!


بلندزن های مفید

وحید هاشمیان و ایمون زاید، دو مهاجم تنومند پرسپولیس از نظر آماری، موفق ترین فورواردهای این تیم محسوب می شوند. به ویژه ایمون زاید که با میانگین به ثمر رساندن حدود 6/0 گل در هر بازی، بهترین آمار را دارد. هاشمیان هم اگرچه میانگین گلزنی ویژه ای نسبت به سایر مهاجمان لیگ ندارد، باتوجه به اینکه کمتر از 500 دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته، آمارش قابل قبول به نظر می رسد. به ویژه آنکه یک پاس گل هم به هم تیمی هایش داده است.

جدول عملکرد مهاجمان پرسپولیس

نام

تعداد بازی

دقایق بازی

گل

پاس گل

میانگین گلزنی در هر بازی

غلامرضا رضایی

27

2133

2

5

0/07

هادی نوروزی

16

826

2

1

0/12

مهرداد اولادی

17

988

1

0

0/05

وحید هاشمیان

11

459

2

1

0/18

ایمون زاید

7

520

4

0

0/57

روح الله سیف اللهی

1

14

0


-

سعید قدمی

0

0

0

0

-

جواد کاظمیان

22

1335

5

6

0/22

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها