کد خبر: ۴۹۶۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۷ فروردين ۱۳۹۱

«جان گریشام» نویسنده رمان‌های «زمانی برای کشتن» و «موکل» نگرانی خود را از بسته شدن کتابفروشی‌ها در شهرهای مختلف آمریکا ابراز می‌کند.

به گزارش فارس، این نویسنده آمریکایی بر این باور است که تعطیلی موقت و بسته شدن کتابفروشی‌ها در آمریکا روند رو به رشدی گرفته و مسئولین فرهنگی نباید از کنار آن به سادگی گذر کنند.
 
وی با اشاره به این موضوع که در سال گذشته ۸۰۰ کتابفروشی در شهرهای مختلف ایالت‌های امریکا تعطیل شد می‌گوید: این موضوع بسیار نگران کننده است که در عرض یک سال قریب به هزار کتابفروشی که محل عرضه آثار فرهنگی و هنری به مردم است تعطیل و یا تغییر کاربری می‌دهد.
 
این نویسنده که آثار پرفروشی دارد بر این باور است که او اگر چه مخاطبان خود را حفظ کرده است اما سرگذشت کتاب‌های چاپی و کتابفروشی‌های سنتی او را دلواپس می‌کند.
 
«گریشام» می‌گوید: ما همیشه علاقه زیادی به کتاب از خود نشان داده‌ایم. اما معلوم نیست چرا به کتابفروشی‌ها توجه نمی‌کنیم و مانند مشتی دیوانه در حال از دست دادن کتابفروشی‌هایمان هستیم. به طور که در عرض ۱۵ سال ۲ هزار کتاب فروشی را از دست داده‌ایم.
 
این نویسنده که ۲۶ رمان مطرح و پرفروش دارد در باره این موضوع که نیمی از فروش کتاب‌هایش در قالب کتاب‌های دیجیتال و الکترونیک باشد شگفت زده است.
 
او که به تازگی رمان «بیسبال» را به پایان رسانده و آن را برای چاپ آماده کرده است برخلاف داستان‌های جنجالی و جنایی خود این بار به سراغ لیگ بیسبال آمریکا رفته و رابطه یک پدر و پسر را در طول این لیگ برای مخاطبانش به تصویر می‌کشد.
 
این نویسنده ۵ سال پیش پس از بررسی‌های مختلف و گفت‌وگو با ناشرش با انتشار نسخه‌های الکترونیکی از رمان‌هایش موافقت کرد و در مدت زمان کمتر از ۲ سال ۲۳ رمان از او به صورت نسخه‌های دیجیتالی و الکترونیکی در اختیار مخاطبان و علاقمندان وی قرار گرفت.
 
این نویسنده در همان سالها نیز به سختی با انتشار نسخه‌های دیجیتال کتابش موافقت کرد چرا که بر این باور بود انتشار نسخه‌های دیجیتالی منجر به بسته شدن بسیاری از کتابفروشی‌ها خواهد شد و این مسئله برای نویسندگان جوان و نوقلم مشکلاتی را به همراه خواهد آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها