کد خبر: ۴۹۵۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با ۵۹۸:
اقدامات فرهنگی برای تشویق مردم به مصرف کالاهای داخلی و تشویق مردم به ارتقاء فرهنگ کار و تشویق و ترغیب مردم برای سرمایه گذاری در امر تولید نیاز به فرهنگ سازی دارد. تولید کالای مناسب که مردم رغبت به خرید آن کنند نیاز به ساختار فرهنگی دارد و آنچه که اصل است نباید سود جویی باشد و روحیه سودجویی در بین تولید کنندگان وجود دارد و رسیدن به سود معقول و منطقی احساس مسئولیت در مقابل مردم و هزینه هایی که صورت می گیرد و همه اینها نیاز به ساختار فرهنگی دارد.
سرویس خانه ملت پایگاه 598 - توجه به زیر ساخت های فرهنگی کشور به عنوان اصلی ترین لازمه تحقق شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" از نکاتی است که رهبر معظم انقلاب در تبیین شرایط تحقق شعار امسال به آن اشاره فرمودند.

به همین منظور وظیفه نهادهای فرهنگی مسئول در ایجاد بستر مناسب برای تحقق این شعار بیش از پیش نیاز می شود. خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در گفتگو با ستار هدایت خواه نماینده مردم كهگيلويه و بويراحمد و سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به بررسی این موضوع پرداخته است.



ستار هدایت خواه در خصوص الزامات فرهنگی تحقق جهاد اقتصادی اظهار داشت: مهمترین مقدمه لازم برای تحقق شعار و اهداف امسال زیر ساخت های فرهنگی می باشد و به همین جهت کمیسیون فرهنگی بیانیه ای منتشر نمود که در آن تاکید بر زمینه سازی فرهنگی برای تحقق شعار امسال بیان گردیده است.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي افزود: اقدامات فرهنگی برای تشویق مردم به مصرف کالاهای داخلی و تشویق مردم به ارتقاء فرهنگ کار و تشویق و ترغیب مردم برای سرمایه گذاری در امر تولید نیاز به فرهنگ سازی دارد. تولید کالای مناسب که مردم رغبت به خرید آن کنند نیاز به ساختار فرهنگی دارد و آنچه که اصل است نباید سود جویی باشد و روحیه سودجویی در بین تولید کنندگان وجود دارد و رسیدن به سود معقول و منطقی احساس مسئولیت در مقابل مردم و هزینه هایی که صورت می گیرد و همه اینها نیاز به ساختار فرهنگی دارد.

نماینده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس به تمام دستگاه های فرهنگی از جمله صدا و سیما و وزارت ارشاد توصیه کرده است که برای تحقق شعار امسال در حمایت از تولید ملی  به وظایفشان عمل نمایند مخصوصاً صدا و سیما که نقش بسیار جدی دارد در تبلیغات و آگهی های بازرگانی و همچنین سریال هایی که به طور غیرمستقیم روحیه تجمل گرایی را ترویج می کند و باید در سریال های سیما مصرف کالاهای داخلی را در اولویت قرار دهند و با برنامه های مناسبی مردم را تشویق به مصرف کالای ایرانی و تولید مناسب و کار محکمی که نیاز مصرف کننده را برآورده سازد.

وی افزود: ما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله ی زیادی داریم و اگر نیاز نبود مقام معظم رهبری تولید ملی را به عنوان شعار محوری در سال جدید مطرح نمی کردند و این نشان دهنده خلاء و کاستی های موجود در جامعه است که نیاز به کار فرهنگی دارد و به دنبال کار فرهنگی فعالیت اقتصادی در حمایت از تولید ملی و ارتقاء کیفیت محصولات داخلی باید صورت بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها