کد خبر: ۴۸۷۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۲۲ فروردين ۱۳۹۱
حجت‌الاسلام ابراهیمی:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه رابطه با آمریکا از اختیار هاشمی خارج است، گفت: سخنان رئیس تشخیص مصلحت در این زمینه ‌یک اظهارنظر شخصی است و ‌اثری در ارتباط ما با آمریکا ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی ‌عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان اخیر هاشمی‌رفسنجانی درباره رابطه با آمریکا اظهار داشت: ما معتقدیم مسئله مذاکره با آمریکا صرفاً یک سیاستی است که در اختیار مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی افزود: اظهارنظر افراد دیگر بیجا و نارو است، چه آقای احمدی‌نژاد باشد و چه آقای هاشمی، هرکدام چنین حرفی را بزند، بیجاست چراکه این موضوع از اختیار آنها خارج است.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته اظهارنظر آنها اشکال ندارد و هرکدام می‌توانند اظهارنظر کنند، اما تصمیم در رابطه با مذاکرات به مقام معظم رهبری مربوط می‌شود، علاوه بر اینکه یک عقلانیتی پشت این کار است.

ابراهیمی این عقلانیت را این چنین توضیح داد که‌ در این شرایطی که آمریکا اینگونه متکبرانه حرف می‌زند و یک روز تهدید و روز دیگر تحریم می‌کند، اگر از موضع مذاکره و رابطه با آمریکا وارد شویم، به معنای تسلیم شدن است.

وی با طرح این سؤال که چرا ایران باید تسلیم شود؟ گفت: چه دلیلی دارد که ما تسلیم شویم در حالیکه تاکنون آمریکا بازنده بوده و رو به زوال است، لذا خلاف عقل است که مرده کشوری را زنده کنیم که رو به زوال است.

این عضو جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد: بنابراین آنچه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، حکیمانه است و حکمت را باید پذیرفت.

"مذاکره با کسی که ما را تحقیر و هر روز تهدید می‌کند، بیهوده است لذا چرا باید با امریکا مذاکره کرد و بگوییم که می‌خواهیم با او ارتباط داشته باشیم؟"

ابراهیمی موضع محکم ایران را بر مبنای سخنان مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: چه رئیس‌جمهور و چه رئیس مجمع تشخیص‌ مصلحت ‌نظام اگر در این زمینه سخنی بگویند، تنها برای خودشان است و یک اظهارنظر شخصی است والا هیچ اثری در ارتباط ما با آمریکا ندارد.

وی با بیان اینکه مردم ایران عاقل‌تر از آن هستند که به این دست سخنان توجه کنند، گفت: مردم ما تنها به مقام معظم رهبری نگاه می‌کنند و اینکه سیاست کلی نظام چیست چراکه مردم تجربه کرده‌اند که هرچه ‌مقام معظم رهبری تدبیر کردند، به صلاح کشور بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها