کد خبر: ۴۸۶۹۱
زمان انتشار: ۱۵:۵۴     ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
سخنگوی دستگاه قضا از پیشنهاد قوه قضائیه برای تشکیل کمیته مشترک با دولت و مجلس برای تحقق شعار اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری در سال 91 و رفع موانع موجود در برابر آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسنی اژه ای روز دوشنبه  در نخستین نشست خود با خبرنگاران در سال 91 گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کردند که قوه قضائیه برای پیگیری این موضوع چند کار را در دستور کار خود قرار داده است. در این راستا دستگاه قضایی به مجلس و دولت اعلام کرده حاضر است با تشکیل یک کمیته مشترک و مستمر در طول سال موضوعات شعار سال 91 را تعقیب کند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: همچنین با دستور رئیس قوه قضائیه کارگروهی به ریاست حجت الاسلام رئیسی معاون اول دستگاه قضا تشکیل شده است که این کارگروه قرار است دو کار را سریع بررسی کرده و پیشنهادات لازم را در جلسه مسئولان قضایی مطرح کند تا به تصویب برسد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده برای این کارگروه اظهار داشت: این کارگروه قرار است بررسی کند قوه قضائیه چگونه می تواند در جهت حمایت از تولیدات ملی و افرادی که سرمایه خود را در جهت صحیح مصرف می کنند اقدامات موثر را انجام دهد. همچنین با افرادی که جلوی تولید ملی موانعی را ایجاد کرده و سنگ اندازی می کنند به چه صورت برخورد شود. در موضوع تعرفه ها ، مقررات و مسائلی که در دولت تصویب می شودنیز دیوان عدالت اداری در جهت منابع و تولید ملی وارد شود.

محسنی ازه ای سپس به موضوع مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: در موضوع مبارزه با قاچاق کالا عمده کار با دولت است اما در بخش هایی که قوه قضائیه می تواند ورود پیدا کند سریع وارد شده و درجهت حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا اقدامات موثری را انجام دهد. قاچاق کالا تاثیر مهمی در تولید ملی دارد.

وی همچنین در خصوص مبارزه با مفسدان اقتصادی نیز گفت: در حوزه مبارزه با مفسدان اقتصادی و مخلان امنیت اقتصادی مانند گذشته بلکه با شدت بیشتر برخورد شده و این افراد تعقیب می شوند. همچنین مجتمع جرایم اقتصادی تقویت و آموزش های بیشتری به دادیاران و قضات داده شود. امسال در جهت مبارزه با مفسدان باید فعالیت چشمگیری داشته باشیم.

سخنگوی دستگاه قضا سپس به ایجاد معاونت راهبردی در قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: همان طور که رئیس قوه قضائیه اعلام کردچند اقدام ضروری در قوه قضائیه صورت خواهد گرفت. یکی از این موارد ایجاد معاونت راهبردی که به زودی مسئول این معاونت معرفی خواهد شد. با ایجاد این معاونت تحولات خوبی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: رئیس دستگاه قضا همچنین تاکید کرده است در قوه قضائیه باید مرکز رسانه داشته باشیم زیرا این مقدار اطلاع رسانی که از سوی سخنگو و روابط عمومی صورت می گیرد کافی نیست. مردم و اصحاب رسانه نیز این موضوع را تایید می کند. به همین خاطر کلیات مرکز رسانه با جایگاه قابل توجه در قوه قضائیه و با شرح وظایف تصویب شده است.

وی گفت: بخش آموزش سال گذشته تقویت شد امسال نیز باید تقویت شود. نیاز به آموزش های جدید است و برای برخورد با جرایمی مانند جرایم رایانه ای ، سازمان یافته و جرایمی که اصل و شیوه آن جدید است باید آموزش های جدیدی  به قضات داده شود. در موضوع مبارزه با مواد مخدر صنعتی نیز شاهد هستیم هر چه قوه قضائیه و نیروی انتظامی تلاش می کند کار قاچاقچیان پیچیده تر می شود. برای دادگاههای انقلاب و دادسراها نیاز به آموزش های جدیدی است و با ضابطان بخصوص نیروی انتظامی هماهنگی های لازم صورت گرفته تا امسال برخورد جدی با قاچاقچیان صورت گیرد.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی نیز امسال در قوه قضائیه تقویت می شود و در آن به مسائل اخلاقی و فرهنگی توجه بیشتری خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها