کد خبر: ۴۸۵۱۸
زمان انتشار: ۲۱:۳۰     ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
پيامك هايي كه روزگاري ارسال بي رويه و بي اجازه شان خبر ساز شده بود حالا حذفش و امكان عدم اصلاحش دردسر ساز شده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، ارسال پيام كوتاه در ايران هميشه با حاشيه هايي همراه بود.
از ابتدا كه فعال سازي اين سرويس نه چندان عجيب و غيرمعمول نيازمند صرف خبر توسط كاربران بود تا شبكه اجازه دهد كاربران جديد از اين سرويس بهره مند شوند.
بعد از حل مشكل سازه اين سرويس حاشيه ها به سمت ديگري كشيده شد و داستان پيامك هاي هرز كم كم شكل گرفت.
پيامك هايي كه شايد اوايل جالب به نظر مي رسيد اما تكرارش از جذابيتش كاست و دردسرها و شكايت ها شروع شد و اواخر سال 90 تصميم هايي گرفته شد تا مشتركان را از شر اينگونه پيام كوتاه ها نجات دهد.
مقدمات اجراي اين تصميم ارسال پيام كوتاهي براي مشتركان تلفن همراه بود كه از آنها براي ادامه ارسال پيام كوتاهها كسب اجازه مي كرد تا اينجاي داستان آشنا و تكراري بود اما بخش جديد ماجرا دقيقا از اينجا به بعد شروع مي شود از اينجايي كه قرار بود پيامك هاي هرز و پيامك هاي مفيد و به طور كلي همه پيامك هاي انبوه حذف شوند.
با اينكه اجازه از بعضي ها گرفته شد اما پيام كوتاههاي برخي ديگر بدون اجازه كسب شد.
پيام هايي كه دريافتشان براي برخي از شغل ها مهم است و اين مهم بودن باعث شد تا اين افراد دنبال راه حلي باشند كه همچنان بتوانند پيام هاي مورد نيازشان را دريافت كنند. اما پي گيري موضوع نه تنها مشكل را حل نكرد بلكه پيچيدگي آن را بيشتر كرد و هر يك از ارگانها مشكل را با كردن طرف ديگري ماجرا انداخت و در نهايت مشخص شد شماره اين دسته از مشتركان در ليست سياه ارسال پيامك انبوه قرار گرفته و در حال حاضر براي خارج شدن از اين ليست راهي وجود ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها