کد خبر: ۴۸۴۵۰
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

الیزابت دوم ملكه انگلیس 'شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه' پادشاه بحرین را برای مهمانی شصتمین سالگرد سلطنت خود به لندن دعوت كرده است.

به گزارش ایرنا، رسانه های انگلیس روز یكشنبه گزارش دادند: دیكتاتور بحرین قرار است در یك ضیافت رسمی ناهار كه در ماه مه (اواخر اردیبهشت) در كاخ ویندزور به میزبانی ملكه انگلیس برگزار می شود، شركت كند.
 
شیخ حمد همچنین در مهمانی شام پرنس چارلز ولیعهد انگلیس و پسر ملكه نیز شركت خواهد كرد.
 
روزنامه دیلی میل در ویژه نامه یكشنبه خود نوشت: منابع نزدیك به خانواده سلطنتی انگلیس ضمن تایید این دعوت اعلام كرده اند كه حذف نام پادشاه بحرین از فهرست میهمانان ملكه، اقدامی غیرمودبانه خواهد بود.
 
این روزنامه از رژیم آل خلیفه در بحرین به عنوان 'رژیمی خون آلود' یاد كرد و افزود: این دعوت باعث اعتراض فعالان مدافع حقوق بشر و نمایندگان پارلمان خواهد شد چرا كه رژیم آل خلیفه به كشتار و شكنجه فعالان مدنی در جریان تظاهرات دموكراسی خواهانه در آن كشور متهم است.
 
بر اساس گزارش منابع بحرینی طی یك سال گذشته حدود 80 نفر از معترضان بحرینی كشته و صدها نفر دیگر مجروح شده اند.
 
دعوت از ولیعهد بحرین برای شركت در مراسم عروسی نوه ملكه انگلیس در سال گذشته نیز اعتراضات گسترده ای را از سوی فعالان مدافع حقوق بشر به دنبال داشت به نحوی كه وی مجبور شد از حضور در آن مراسم صرف نظر كند.
 
به نوشته مطبوعات انگلیس، ملك عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی نیز به میهمانی ملكه انگلیس دعوت شده است ولی ظاهرا وی به دلیل كهولت سن این دعوت را رد كرده و قرار است ولیعهد عربستان در این مراسم شركت كند.
 
'دیلی میل' نوشت: خاندان سلطنتی عربستان نیز به دلیل نقض حقوق بشر هدف انتقادات گسترده قرار دارند.
 
به نوشته این روزنامه، شیوخ و پادشاهان دیگر كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز از جمله مدعوین مراسم جشن سالگرد آغاز سلطنت ملكه الیزابت هستند.
 
امسال به مناسبت شصتمین سالگرد آغاز سلطنت ملكه انگلیس، برنامه های ویژه ای در این كشور برگزار خواهد شد.
 
پادشاه بحرین در سال 2004 میلادی با ملكه انگلیس دیدار كرده بود و در دسامبر سال گذشته نیز به دعوت دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس به لندن سفر كرد.
 
دولت انگلیس روابط نزدیكی با خاندان آل خلیفه در بحرین دارد و یكی از صادركنندگان سلاح و تجهیزات سركوب به آن كشور به شمار می رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها