کد خبر: ۴۸۰۸۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۶     ۱۸ فروردين ۱۳۹۱
مدير هماهنگي و نظارت برطرح هاي گروه خودروسازي سايپا از افتتاح پروژه هاي مؤثر، توسعه اشتغال و ايجاد ارزش در سال 1391 خبر داد و گفت: اين رويداد مهم در اولين سال از برنامه استراتژيك پنج ساله موسوم به «پرواز 95» گروه خودروسازي سايپا رخ خواهد داد.

سید مرتضی احمدی در گفت و گو با سایپانیوز اظهار داشت: سرمايه گذاري در اين پروژه ها بالغ بر 3300 ميليارد ريال پيش بيني شده و نكته قابل توجه اين است كه بهره برداري از سرمايه گذاري در پروژه هاي اولين سال از برنامه ي پرواز95، معادل 41 درصدِ كل سرمايه گذاري در پروژه هاي 5 سال برنامه ي استراتژيك سمت 90 است.

وی افزود: گروه خودروسازي سايپا در برنامه استراتژيك سمت 90 از اول فروردين 1386 تا 29 اسفند 1390 در يك دوره 5 ساله با اختتام و بهره برداري از 36 پروژه در سطح گروه با سرمايه گذاري حدود 8000 ميليارد ريال را به بهره برداري رساند كه بالغ بر 5000 نفر اشتغال مستقيم ايجاد کرد.

مدير هماهنگي و نظارت بر طرح¬هاي سايپا افزود: گروه خودروسازي سايپا اميدوار است با بهره¬برداري از اين سرمايه¬گذاري، علاوه بر ايجاد اشتغال و به كارگيري سرمايه، در راستاي منويات مقام معظم رهبري در حمايت از كار و سرمايه ايراني و توليد ملي، گام¬هاي محكم و مؤثري بردارد.

احمدي اظهار داشت: در اين پروژه¬ها تلاش شده تا از حداكثر توانمندي¬هاي داخلي استفاده شود و اغلب شركت هاي گروه به توانمندي¬هاي لازم دست پيدا کرده و مشكلات را از سر راه خود بردارند.

مدير هماهنگي و نظارت بر طرح¬هاي گروه سايپا همچنين در باره محدوديت¬هاي بين¬المللي گفت: اين مسائل تازگي ندارند و مربوط به امروز و ديروز نيستند و در حقيقت بيش از 33 سال است كه كشورمان با انواع و اقسام اين موانع رو به رو بوده بنابراين پيش بيني مي¬شود كه كمترين تأثير را روي پروژه¬هاي سايپا داشته باشند.

احمدی در خاتمه گفت: امسال نيز مديريت ارشد گروه خودروسازي سايپا تأكيد ويژه¬اي بر مباحث اقتصادي داشته و در سال¬هاي اخير عملكرد گروه سايپا نشان داده است كه به مسائل اقتصادي و بين¬المللي توجه خاص داشته و اميد است كه در سال ¬هاي آتي نيز هرگونه عوارضي را از سر راه برداريم. در نهايت نيز مي ¬توان گفت به نوعي اين محدوديت ¬ها انگيزه توليد ملي و حفظ كار و سرمايه و اتكا به توانمندي¬هاي داخلي را بالاتر خواهد برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها