کد خبر: ۴۷۹۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
پرداخت مابه‌التفاوت ۲۸ هزار تومانی مرحله دوم برای همه نخواهد بود بلکه براساس قانون برای جمع محدودی خواهد بود و افرادی که درآمد بالایی دارند این رقم را دریافت نخواهند کرد.
فارس، بهروز مرادی گفت: سرانه یارانه نقدی به ازای هر نفر در ماه همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و تغییری نکرده و واریز ۲۸ هزار تومان به حساب مردم به منزله شروع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیست و این رقم هنوز قابل برداشت نیست.

مرادی یادآور شد:‌ البته پرداخت مابه‌التفاوت ۲۸ هزار تومانی مرحله دوم برای همه نخواهد بود بلکه براساس قانون برای جمع محدودی خواهد بود و افرادی که درآمد بالایی دارند این رقم را دریافت نخواهند کرد.

وی در مورد پیامک‌های تمکن مالی گفت: کسانی که خودشان از طریق پیامک اطلاع‌ داده‌اند که از دریافت یارانه به صورت اختیاری انصراف می‌دهند یارانه آنها طبق درخواست‌شان قطع می‌شود همچنین برای عده‌ای از افرادی که پیامک فرستاده‌ایم آنها را از پرداخت ۲۸ هزار تومان مرحله دوم معاف کرده‌ایم.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: ویژگی اجرای برنامه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها این است که این مرحله هدفمندتر شده و چه در بعد خانوار که یارانه جدید به حساب عده‌ای واریز نشده و در بخش تولید نیز بهینه‌سازی مصرف انرژی به افزایش بهره‌وری دنبال می‌شود.

مرادی با تأکید براینکه یارانه نقدی برای فروردین‌ ۹۱ همان رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان سرانه ماهانه است، گفت: مبلغ ۲۸ هزار تومان نیز در حساب عده‌ای واریز شده اما فعلاً قابل برداشت نیست تا زمانی که مرحله دوم آغاز شود.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به بند ۴۶ قانون بودجه ۹۰ گفت: آنچه تاکنون در هدفمندی یارانه‌ها انجام شده مبتنی بر مرّ قانون است و پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل سهم خانوار و سهم دولت که در سه ماه سال ۸۹ و کل سال ۹۰ دولت برای همراهی با مردم از حق خود عدول کرد و قانون‌گذار هم البته اجازه داده است که دولت بتواند حق خود را صرفنظر کند در عوض به کاهش هزینه‌های دولتی اقدام کند. بنابراین سهم دولت به مردم پرداخت شد.

مرادی ادامه داد: مجلس تصویب کرده ۸۰ درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها به مردم و دولت داده شود و دولت هم سهم خود را صرفنظر کرده تا بتواند سرانه ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را به مردم بپردازد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد ابهام در ۲۸ هزار تومان واریز شده گفت: طبق قانون هر ۶ ماه یکبار گزارش مکتوب به سازمان بازرسی قوه قضاییه و نیز به مجلس ارائه می‌شود و تاکنون گزارش ۳ ماه پایانی سال ۸۹ و همچنین گزارش ۶ ماه اول سال ۹۰ به مجلس و سازمان بازرسی ارائه شده و گزارش ۶ ماه دوم سال ۹۰ منتهی به ۲۹ اسفند ظرف هفته آینده ارائه می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۰
۲
با سلام
اولا" افرادی که دارای درآمد بالائی هستند مالیات بیشتری نسبت به افراد کم درآمد پرداخت میکنند که این مالیات صرف افراد کم درآمد نیز میشود ، ثانیا" اگر قسمتی از بودجه یارانه ها از محل فروش نفت تآمین گردد ، نفت یک ثروت ملی است بنابراین قطع یارانه هر فردی که درآمد یالائی دارد از لحاظ شرعی فقط بارضایت وی حلال خواهد بود در غیر این صورت حرام وارد زندگی سایر هموطنان خواهد شد.
پاسخ
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
چیزی که ما از زبان رئیس سازمان هدفمندی شنیدیم پرداخت مابه التفاوت 28 هزار تومانی به اکثر قریب به اتفاق 75 میلیون ایرانی تعلق میگیرد نه جمع محدودی .
پاسخ
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۵
۰
سلام آقاي رئيس جمهور يادت هست موقع انتخابات گفتي من پول نفت را سر سفره فقرا مياورم حالا نياوردي كه هيج يارانه های فقرا را قطع کردی جایی هم برای پیگیری نذاشتی ....تمام مسؤلین کشور هم ساکتند امیدوارم صاحب الزمان ظهور کند و مشکل ما را حل کن
پاسخ
ابوالقاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۴ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
برایم اس ام اس آمده که جهت انصراف به سایت refahi.irبروم ومن اس ام اس زدم که انصراف نمی دهم (طبق جدول اس ام اسی )
لازم است که بگویم در سایت فقط انصراف است چگونه باید بگیم که انصراقف نمی دهیم
پاسخ
سامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۴
۰
این یارانه دادن که دردی از ما دوا نکرد لااقل چارتا شرکت میساختن جوونای بیکار کار داشته باشن
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۰
۱
با پول وثروت مردم بازی نکنید ایران مال همه ایرانیان می باشد وهمه سهم مساوی دارند از خودتان قانون وفتوا درنیاورید کسی که نسبتا وضعش خوب است یا ثروتمند است خودش زحمت کشیده روشی هم برای سنجش غیر قانونی بودن اموال او نمیتواند ارائه بدهید یارانه همه را مساوی بدهید هر کس خواست نقدا به محل مورد نظر خود بخشش میکند شما از پول او تیغ نزنید مگر تا حالا با آزاد سازی قیمتها چه گلی به سر این مردم زدید گرانی تورم .....وغیره برای هر کاری لیاقتش لازم میباشد با یک حساب کوچک تا حالا باید این مملکت گلستان میشد چر انشد کارهای ضد اسلامی نکنید
پاسخ
باصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
رئيس جمهور گويا فكر اينجاشو نكرده كه مردم بايد دو برابر يارانه رو براي ارزاق بپردازند
شايد هم خيلي بيشتر
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
برای بنده که یک کارمند ساده ماهیانه 365000هزار تومان دریافتی دارم کجا فردی مرفه هستم که 28000هزار تومان راواریز نکردن در صورتی 14روز تعطیلات عید شرمنده خانوادبودم که نتوانستم جیزی برای شان بگیرم وفقط قرض دادم مشکل رابه کی بگویم
پاسخ
علي.ك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
جناب علي آقا واقعا متاثر شدم..
من وقتي فكر ميكنم، به اين نتيجه ميرسم كه با ماهيانه 1 ميليون تومن هم نميشه زندگي كرد؛ نه اين كه ولخرجي ميشه نه، واقعا مخارج بالاست، اين روزه ديگه به زور زنده موندن هم داره سخت ميشه.
من به نوبه خودم در آخرت از حق خودم نخواهم گذشت، چرا كه خدا شايد حق الله رو ببخشه ولي حق الناس رو هرگز. شيطان جهنم رو رده بالا خواهد ديد.
ما همه اين مشكلات رو به الله مي گوييم تا شايد فرجي كند دوست عزيز. انشــــالله
*( فقط خواهان حل مشكلات مردم هستم آقايون )*
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
ترا بخدا یارانه راقطع کنید ولی جلو تورم را بگیر ید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها