کد خبر: ۴۷۲۶۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان قم از افزايش 38 درصدي آمار اسكان مسافران نوروزي در اين استان تا 9 فروردين‌ماه خبر داد.

عليرضا ارجمندي در گفت‌وگو با ايسنا، آمار مسافران نفر شب در استان قم از 25 اسفند‌ماه 90 تا 9 فروردين‌ماه 91 را بيش از يك ميليون و 400 هزار نفردانست و افزود:‌ اين مسافران در مكان‌هايي مانند هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذير، منازل استيجاري، كمپ‌ها، مدارس، خوابگاه‌ها و پارك‌ها اقامت داشته‌اند كه ميزان اقامت آن‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 38 درصد رشد همراه بوده است.

وي همچنين آمار بازديد‌كنندگان از بناهاي تاريخي در ايام نوروز را 111 هزار و 153 نفر بيان‌ كرد و افزود: اين تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 42 درصد رشد همراه بوده است.

او خانه‌ي ملاصدرا، مقابر گنبد سبز، مدرسه‌ي جهانگيرخان، مسجد جامع، تيمچه بازار، بيت امام خميني (ره)، امامزاده علي‌ بن جعفر، امامزاده سيد سربخش، تپه قله درويش، خانه يزدان‌پناه و خانه‌هاي زند و حاجي‌خان را از جمله آثار تاريخي دانست كه در ايام نوروز گردشگران از آن‌ها ديد‌ن كرده‌اند.

ارجمندي سه بناي تاريخي تيمچه بازار، بيت امام خميني (ره) و تپه قلي‌درويش را سه اثري خواند كه بيش‌ترين آمار بازديد‌كنندگان را از 25 اسفندماه تا 9 فروردين به خود اختصاص داده‌اند و شاخص‌ترين بناي قم در اين مدت را تپه‌ي قلي‌ درويش خواند.

او همچنين با اشاره به انتشار و توزيع 164 هزار و 950 عدد اقلام تبليغاتي بين مسافران نوروزي در سطح استان قم، گفت: توزيع اين اقلام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 35 درصد رشد همراه بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها