کد خبر: ۴۷۲۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
منامه (العالم) ـ دبيركل تجمع ملي- دموكراتيك بحرين تاكيد كرد كه بحران اين كشور هيچ راه حلي ندارد جز تدوين قانون اساسي جديد كه مورد رضايت مردم باشد.

فاضل عباس پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: عاملي كه سبب آغاز انقلاب بحرين شد كودتاي رژيم حاكم عليه قانون اساسي بود زيرا رژيم آل خليفه با تغيير مواد قانون اساسي به نفع خود، بر قوه مقننه، مجريه و قضايي مسلط شد.

عباس اظهار داشت: مردم به حاشيه رانده شده اند و پارلمان به آلت دست رژيم بحرين تبديل شده است به گونه اي كه حتي اختيار تغيير اساسنامه داخلي خود را ندارد.

دبيركل تجمع ملي- دموكراتيك بحرين خاطرنشان كرد: قانون اساسي كنوني مورد توافق مردم نيست و رژيم به طور يكجانبه آن را صادر و بر مردم تحميل كرد از اين رو زمينه ساز بروز مشكلات جديد در كشور شد.

وي افزود: مردم خواهان تغيير قانون اساسي بودند، اما رژيم به درخواست ها براي گفت وگو درباره آن توجهي نكرد.

عباس تصريح كرد: بايد براي تغيير قانون اساسي و ايجاد ارگان منتخب مردمي در خصوص تدوين قانون جديد اقدام شود تا قانون اساسي نشان دهنده اراده مردم و منبع اختيارات آنها باشد و اين درخواستي است كه حاكميت بايد آن را قبول كند تا نشان دهد كه براي حل بحران سياسي كنوني در كشور جدي است.

وي افزود: كناره گيري دولت كنوني بحرين از گزينه هاي حل بحران كشور است زيرا مسوول قتل و شكنجه مردم است و پس از آن بازداشت شدگان بايد آزاد شوند و حاكميت با اصلاح ريشه اي يا لغو و تدوين مجدد قانون اساسي موافقت كند.

عباس با بيان اين كه اصلاح و تغييراتي كه دولت بحرين انجام داد بسيار ناچيز است و پذيرفتني نيست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها