کد خبر: ۴۶۷۳۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
سخنگوي وزارت امورخارجه ايران ادعاهاي مطرح شده در برخي رسانه‎هاي غربي را مبني بر ارسال سلاح از سوي ايران به سودان، به شدت تکذيب كرده است.
به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه جمهوری اسلامی، رامين مهمانپرست با مشكوك خواندن اهداف مغرضانه در وراي انتشار اين‌گونه اخبار و گزارشات نادرست، سياست اصولي ايران در كمك به جلوگيري از جنگ و خشونت و التزام به راه حل گفت‌وگو به عنوان تنها رويكرد مطلوب براي حل و فصل اختلافات ميان كشورها را مورد تاكيد قرار داد .

وي خاطر نشان کرد، قدرت‌هاي سلطه گر تلاش دارند با انتشار اين اكاذيب بر ناتواني و شكست خويش در تحقق اهداف‌اشان از تحريم ملت ايران و جلوگيري از پيشرفت‌هاي روز افزون اين کشور در عرصه هاي گوناگون سرپوش بگذارند.

اين اتهامات هم‎زمان با آن مطرح شد که امريکا اعلام کرد، دولت سودان جنوبي شايسته دريافت تسليحات و کمک دفاعي از واشنگتن است.

اين مساله روز جمعه (۴ فروردين، ۲۳ مارس) در بحبوحه آغاز خشونت‌ها بين دو قبيله در سودان جنوبي مطرح شد، درگيري‌هايي که در اثر آن صدها نفر کشته شده‌اند و حدود ۵۰ هزار نفر نيز نيازمند کمک هستند.

سودان جنوبي جولاي سال گذشته و پس از چند دهه درگيري با سودان از اين کشور مستقل شد. اين درگيري‌ها به کشته شدن هزاران نفر از مردم انجاميد.

اين کشور يکي از کشورهاي کمتر توسعه يافته جهان است که در آن از هر هفت کودک، يک نفر پيش از رسيدن به سن ۵ سال مي‌ميرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
غربیها با همراهی و دخالت مستقیم اسرائیلیها بخش نفتخیز کشور آفریقایی بزرگ و مسلمان نشین سودان را جدا کردند و اسمش را گذاشتند "سودان جنوبی" و یک مشت وحشی را هم از بین قبائل آنجا پیدا کردند که به مردم حکومت کنند . حالا پررو پروو دست پیش را می گیرند و چیز اضافه می خورند که پس نیفتند
ما هم که نشسته ایم ببینیم آسوشیتدپرس و رویترز چه مزخرفی بلغور می کنند همونو بدیم دست مجری اخبارمون برای ملت بخونه که همه بدونند تو دنیا داره چی می گذره !!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها