تبلیغات رسانههای کره شمالی نیز مردم را به سمت و سویی هدایت میکند که حاکی از راه پر فراز و نشیبی است که باید تحت فشارهای ناشی از تحریمهای بینالمللی طی کنند.
تکیه بر عبارتهایی چون «گذشتن از موانع» و «تقویت کشور» حاکی از آن است که دورنمای آیندهای که با خوشبینی به مذاکرات پیونگ یانگ- واشنگتن ترسیم شده بود، تا حد زیادی تیره شده و کره شمالی انتظار ندارد در آینده نزدیک، به لحاظ دیپلماتیک گشایشی حاصل شود.
با این حال در پشت صحنه پیونگ یانگ، همه تلاش خود را برای ترغیب آمریکا به رفع تحریمهای اقتصادی انجام میدهند.