کد خبر: ۴۶۶۴۴
زمان انتشار: ۲۱:۵۶     ۰۴ فروردين ۱۳۹۱
دانشجویان خشمگین از سراسر ایالت کبک، عصر پنجشنبه با راه‌پیمایی در مونترال، مخالفت خود را با افزایش شهریه در کبک که از اواخر سال جاری میلادی (۲۰۱۲) اجرا می‌شود، ابراز کردند.

 پرس تی وی ، دانشجویان خشمگین از سراسر ایالت کبک، عصر پنجشنبه با راه‌پیمایی در مونترال، مخالفت خود را با افزایش شهریه در کبک که از اواخر سال جاری میلادی (۲۰۱۲) اجرا می‌شود، ابراز کردند.

در همین حال، یک گروه اصلی معترض با گذاشتن مطلبی در صفحه توئیتر هشدار داد: " اگر دولت امروز از تصمیم خود عقب نشینی نکند، گام بعدی، اقداماتی را که اخلال در اقتصاد را موجب می‌شود، در برخواهد گرفت."

پلیس همچنین با تظاهرکنندگان درگیر و برای متفرق کردن آن‌ها به اسپری‌های شیمیایی متوسل شد.

این تظاهرات دو روز پس از آن برگزار شد که ژان شاره، نخست وزیر دولت محلی ایالت کبک از عقب نشینی درباره افزایش شهریه در این ایالت خودداری کرد.

دانشجویان کانادایی در هفته های اخیر تقریبا روزانه تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کرده‌اند. دانشجویان همچنین در تلاش برای اعمال فشار بیش‌تر به دولت برای حذف برنامه افزایش شهریه، پل‌ها و جاده‌های مهم را مسدود کرده‌اند.

با افزایش سالانه ۳۲۵ دلار شهریه، دانشجویان کبک در پنج سال آتی با افزایش شهریه‌ای معادل ۶۲۵ دلار روبرو خواهند بود. طرح اعمال شهریه در ایالت کبک در سال‌های تحصیلی ۱۳- ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷- ۲۰۱۶ اجرا می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها