کد خبر: ۴۶۱۱۴
زمان انتشار: ۱۶:۲۰     ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
مجتبي جباري اين روزها كمتر در كانون توجه قرار دارد. هافبك بازيساز استقلالي‌ها مينيسك خود را عمل كرده و فعلا به استراحت احتياج دارد. البته مجتبي همراه با استقلالي ها به شيراز رفت و همراه با اين تيم قهرماني را جشن گرفت.

مجتبي در مورد وضعيت خودش و مسائل مختلف ديگر به سوالات سايت گل پاسخ مي دهد.

*آقاي جباري،قهرماني حذفي مبارک!
ممنون.خدا را شکر که اولين جام را گرفتيم و نتيجه زحمات مان منجر به قهرماني شد.

*راستي پيش بيني نمي شد با توجه به وضعيتت به شيراز بروي؟
دوست داشتم در کنار ديگر بازيکنان باشم و خوشبختانه به قهرماني رسيديم تا براي ادامه بازي هاي ليگ برتر روحيه خوبي داشته باشيم.

*از شرايط فعلي ات چه خبر؟
فعلا كه دوران نقاهت را سپري مي‌كنم و با مصدوميت كلنجار مي‌روم و تمام تلاشم اين است كه زودتر خودم را آماده كنم و به تركيب استقلال برگردم.

*چند هفته ديگر مي‌تواني در تمرين‌ها شركت كني؟
اگر همه چيز ايده‌آل پيش برود، 6 تا 7 هفته ديگر آماده بازي مي‌شوم.

*استقلال در غياب تو، آندو و كيانوش رحمتي بايد بازي هاي حساسي را پشت سر بگذارد. فكر مي‌كني با اين همه مصدوم شرايط در آينده چطور است؟
بازيكنان استقلال در ليگ قهرمانان آسيا و بازي‌هاي ليگ نشان دادند كه از پتانسيل بالايي برخوردارند. الان بازيكنان حساسيت و شرايط اين روزها را درك مي‌كنند و با انرژي بيشتري به زمين مي‌روند. وقتي من از تلويزيون بازي‌ها را دنبال مي‌كنم، حس مسووليت‌پذيري و غيرت و تلاش را در چهره بازيكنان مي‌بينم. مثلا مقابل همين راه‌آهن شما ديديد كه چطور بازي باخته را مساوي كرديم.يا بازيكني مثل خسرو حيدري كه هميشه در نقش گلساز براي ما ظاهر مي‌شد، حالا خودش هم گل مي‌زند و شادي بعد از گل او هم نشان مي‌دهد كه چقدر اتحاد و همدلي در بين بازيكنان وجود دارد.

*استقلال با نتيجه‌اي كه مقابل راه‌آهن گرفت كمي از مدعيان جا ماند.آيا مي توانيد قهرمتان شويد؟
قهرماني در جام حذفي مقدمه قهرماني در ليگ است و روحيه بازيكنان بالا رفته است. اگر در ليگ هم قهرمان شويم، سال دلچسب و لذتبخشي مي‌شود و شيريني قهرماني‌ها دوچندان مي‌شود.البته هنوز وقت براي جبران هست و تجربه نشان مي‌دهد كه قهرمان ليگ تا هفته آخر مشخص نيست. استقلال در بازي‌هاي باقيمانده مي‌تواند فاصله خود را با سپاهان و تراكتور جبران كند و قهرمان ليگ شود.

*فكر مي‌كني به بازي‌هاي آخر ليگ برسي؟
خيلي اميدوارم كه در هفته‌هاي آخر بازي كنم. البته چند روز ديگر آندو به تيم اضافه مي‌شود كه حضور آندو اتفاق مهمي در اين شرايط است.

*از بحث استقلال كمي فاصله بگيريم و در مورد تيم ملي حرف بزنيم. قرعه‌كشي مرحله دوم انجام شد و با اين قرعه خيلي‌ها معتقدند كه گروه آساني داريم و به سادگي به جام جهاني مي‌رويم.
اتفاقا اصلا نبايد اين حرف‌ها را زد و حريفان را دست‌كم گرفت. تجربه نشان مي‌دهد كه هر وقت حريفان را دست‌كم گرفته‌ايم، با مشكل مواجه شديم. بايد با تمام تيم‌ها جدي و محكم بازي كنيم و بي‌دردسر به جام جهاني برويم. البته كارلوس كي روش مربي بزرگ و باتجربه‌اي است و قطعا براي تيم ملي برنامه‌هاي مهمي دارد و تمام حريفان را جدي و سخت مي‌داند.

*خيلي‌ها مي‌گويند كه كره جنوبي قطعا به جام جهاني مي‌رود و ايران بايد با بقيه رقابت كند.
كره يكي از قدرت‌هاي آسيا است اما هميشه مقابل ايران مشكل داشته و رقابت ايران و كره جذاب و پرهيجان بوده است. آنها براي رفتن به جام جهاني هميشه برنامه دارند اما اين دوره تيم ايران هم با برنامه و با استفاده از يك مربي بزرگ كار خود را براي جام جهاني شروع كرده و قدم به قدم به جلو رفته است. ما نبايد از كره يك غول بسازيم و در مقابل ساير تيم‌ها را هم نبايد دست‌كم بگيريم.

*با آمدن اشكان دژاگاه يك ستاره ديگر هم به تيم ملي اضافه شده است.در اين مورد چه صحبتي داري؟
اشكان از بوندس‌ليگا آمده و بازيكني كه در چنين ليگي بازي مي‌كند، حتما توانايي‌هاي بالايي دارد. دژاگاه مقابل قطر فوق‌العاده بازي كرد و با حضور او، تيم ملي در مرحله بعد قدرتمندتر ظاهر مي‌شود. اشكان خيلي اصولي و اروپايي بازي مي‌كرد و در همين بازي نشان داد كه بازيكن باهوش و خوبي است. اميدوارم بتوانيم با استفاده از تمام بازيكنان و هماهنگي كامل در مرحله بعد هم موفق شويم و با رفتن به جام جهاني شادي بزرگي را به مردم هديه كنيم.

*سال 90 رو به اتمام است ... اين سال چطور بود؟
سال خوبي بود. در بازي‌هاي ملي و باشگاهي به آنچه دوست داشتم نزديك شدم. اميدوارم اين سال خوب با قهرماني در جام حذفي پايان شيريني داشته باشد.

*البته مصدوميت آخر سال هم بخش بد سال بود!
بالاخره مصدوميت بخشي از فوتبال است اما خدا را شكر خيلي زود به شرايط بازي برمي‌گردم و چيز خاصي نيست.

*و سال جديد را چطور مي‌بيني؟
اول از همه دوست دارم با استقلال به قهرماني ليگ برسيم و بعد در ليگ قهرمانان از گروه خود صعود كنيم. اميدوارم سال 91 سال صعود به جام جهاني باشد و اين سال در خاطره ما ماندگار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها