کد خبر: ۴۵۹۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
در حالی که اتحادیه اروپا تنها به تحریم برخی بانک‌های ایرانی نظر دارد، ایالات متحده بر تحریم تمام بانک‌های ایرانی تاکید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وال‌استریت ژورنال، شکاف بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده در خصوص نحوه تحریم بانک‌های ایرانی در حال اوج‌گیری است.

بنابراین گزارش، به نظر می‌رسد تدابیر اخیر اتحادیه اروپا با هدف آنچه تنگ کردن فضا برای بانک‌های ایرانی خوانده می‌شود، نمی‌تواند فاصله بین سیاست‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا را در خصوص سخت‌گیری علیه جمهوری اسلامی ایران، پر کند.

در حالی که اتحادیه اروپا می‌خواهد تراکنش‌های الکترونیک با بانک‌های تحریم‌شده ایرانی را محدود سازد و این تصمیم را روز پنج‌شنبه نهایی کرده است، سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در حال تهیه طرح‌هایی هستند که تمام بانک‌های ایرانی را در فهرست تحریم قرار می‌دهند. این تحریم ممکن است که حتی شرکت‌های اروپایی را که با این بانک‌ها در تعامل هستند، در معرض خطر تحریم قرار دهد.

این طرح کنگره ممکن است هیات مدیره شرکت‌های اروپایی نظیر جامعه بانک‌داری مخابراتی جهانی را در معرض تحریم قرار دهد. این تحریم می‌تواند این شرکت‌ها را از حضور در بازار مالی آمریکا باز دارد.

دست‌یار یکی از نمایندگان کنگره آمریکا ابراز داشت: ظاهرا اتحادیه اروپا متوجه نمی‌شود که تا زمانی که تمامی موسسات مالی ایرانی را تحریم نکند، در معرض خطر تحریم قرار خواهد داشت.

با این حال اتحادیه اروپا همچنان بر این موضع است که تنها بانک‌های تحریم شده ایرانی را باید در فهرست تحریم‌ها قرار دهد. اتحادیه اروپا همچون آمریکا تاکنون ۲۳ بانک ایرانی را در معرض تحریم قرار داده است اما ایالات متحده بر این باور است که ایران از ۲۰ بانک دیگر نیز برای تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها